رونمایی از کتاب حضرت شاهچراغ (ع) توسط شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان

مشفقیان گفت: شهرداری شیراز به مناسبت ماه مهمانی خدا اقدام به نمایشگاه بزرگ قرآن کریم می کند و از کتاب حضرت شاهچراغ (ع) در گذر زمان که شامل تصاویر قدیمی از حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شرح معماری این حرم مطهر است رونمایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (یکشنبه 14 فروردین) با اعلام ویژه برنامه های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز به مناسبت ماه مهمانی خدا اقدام به نمایشگاه بزرگ قرآن کریم می کند و از کتاب حضرت شاهچراغ (ع) در گذر زمان که شامل تصاویر قدیمی از حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شرح معماری این حرم مطهر است رونمایی می کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: کتابت آیات قرآنی توسط خوشنویسان در مسجد «نصیرالملک» شیراز، برگزاری مراسم چاووش خوانی در مساجد مهم شهر و برگزاری جشن ها با محوریت گروه‌ های جهادی و روحانیون در بوستان های بعثت، جنت و نماز به صورت مستمر در ایام ماه رمضان از دیگر برنامه های شهرداری شیراز است.

وی اضافه کرد: در نقاط مختلف شهر مراسم افطاری ساده در این ایام برگزار خواهد شد و با همکاری مناطق شهرداری شیراز در هنگام اذان مغرب، ایستگاه‌ های افطاری ساده با عنوان «سفره برکت» برپاست.

مشفقیان اعلام کرد: ویژه برنامه‌ شب های قدر نیز در جوار گلزار شهدای گمنام و پارک کوهستانی «دراک» به صورت خودرویی برگزار خواهد شد و در شب عید سعید فطر شاهد برپایی ویژه برنامه «جشن شهری» با حضور شهروندان شیرازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: برنامه «دولت قرآن» در آرامگاه حافظ با محوریت بررسی عرفانی و موضوعی اشعار قرآنی حافظ و تلاوت قرآت کریم به اجرا درمی آید و به مناسبت میلاد امام حسن (ع) با همکاری مراکز خیریه شاهد برپایی مراسم گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و تکریم ایتام، کودکان بی سرپرست و کودکان کار در باغ های خانواده شیراز هستیم.

مشفقیان اضافه کرد: در پویش «ناجی آرزوها» با همکاری گروه های جهادی، خیریه ها، فروشگاه‌های بزرگ و حمایت‌ های مادی مردمی به برآورده کردن آرزوهای کودکان نیازمند می پردازیم و برنامه «نور در منزل» با محور تلاوت خانوادگی در منازل با قرعه کشی اهدای جوایز نیز توسط شهرداری شیراز در این ایام مبارک برگزار می شود.

وی اعلام کرد: برگزاری برنامه های تئاتر، نقالی و تعزیه به مناسبت شهادت امام علی (ع) و ولادت امام حسن (ع) در سطح شهر، برگزاری برنامه های ورزشی متنوع مانند مسابقه بسکتبال خیابانی، والیبال ساحلی در زمین‌ های شهرداری، مسابقه قوی ترین مردان شیراز، پیاده روی خانوادگی شامگاهی در پیاده راه سلامت از سایر برنامه هاست.

مشفقیان افزود: مرحله دوم مسابقات فوتسال محلات گرامیداشت «شهید اسکندری» تحت عنوان جام رمضان در کنار سایر برنامه های ورزشی برگزار می شود.

وی اعلام کرد: نمایشگاه «وقت خوب ازدواج» در محافل قرآنی پرتردد نیز در ایام ماه مبارک رمضان به همت شهرداری شیراز برگزار می شود و به ارائه خدمات جهادی سیار اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ... در محله های شهر با حضور مشاورزان می پردازیم.

کد خبر 1162217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha