تحصیل ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان همدان

نقوی گفت: ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان همدان مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان «محمود نقوی» در آیین بازگشایی حضوری مدارس استان همدان، گفت:  با توجه به مصوبات ستاد کرونا و دستورالعمل ارسالی از وزارت آموزش‌وپرورش، مقدمات لازم جهت حضور دانش آموزان بعد از دو سال در مدارس، فراهم شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود:  از امروز ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان همدان، حضور خواهند داشت.

 

 وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری با مجازی قابل مقایسه نیست، مطرح کرد: ساحت شش گانه تعلیم و تربیت در حضوری می‌توانیم به نحو احسن پیگیری کنیم.

 

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن پیگیری شده و در حد توان آن را تقویت خواهیم کرد و مسئولین استان و شهرستان‌ها دست به دست هم دادند تا مشکلات آموزش‌وپرورش حل شود و بتوانیم در بحث تعلیم و تربیت تلاش کنیم چون دانش آموزان سرمایه‌های این مملکت هستند.

 

 نقوی با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان در ایام کرونا، بیان کرد: متاسفانه در دوران کرونا شاهد افت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان استان همدان، بودیم و سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال جاری تحصیلی و سه هزار و ۵۰۰ تکرار پایه اول ابتدایی، صورت گرفته است و افت تحصیلی در همه پایه‌ها بوده اما بیشتر در پایه اول بوده و باید با برنامه ریزی، جبران کنیم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان، گفت: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان و بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، واکسینه شدند و در رابطه با واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۸ سال، حدود ۵۰ درصد واکسیناسیون داشتیم و مدارس پیگیر هستند تا بتوانیم این آمار را به عدد بالایی برسانیم.

 

 نقوی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت در مدارس، پیگیری می‌کنیم و استفاده از ماسک در کلاس‌ها، الزامی است.

 

 

کد خبر 1162237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha