برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبركه استان يزد در ماه مبارك رمضان

حجت‌الاسلام كرمي معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه يزد گفت: ويژه برنامه ضيافت الهي در ۵۰ امامزاده و بقعه متبركه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام مجید كرمی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ اظهار کرد: در بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان، برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ترتیل‌خوانی در بیش از 20 امامزاده و بقعه متبركه در ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: مراسم جزء خوانی بصورت زنده از شبكه استانی یزد هر روز از ساعت 17 الی 18 در محل امامزاده سیدجعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان یزد از برگزاری محافل انس با قرآن در تعدادی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان از سوی مبلغان بومی استان و مبلغان غیر بومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود.

وی افزود: تفسیر قرآن کریم از سوی مفسرین اعزامی از قم و مفسرین بومی در 8 امامزاده و بقعه متبركه برگزار می شود.

كرمی با اشاره به اینكه نیات موقوفات افطاری اجرا میگردد اظهار داشت: از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط با ماه مبارك رمضان در محل امامزادگان و اماكن مذهبی از قبیل مساجد و حسینیه ها اطعام و افطاری توزیع می شود.

وی در پایان افزود: برنامه های مختلفی از قبیل اطعام كریمانه بمناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر در اكثر امامزادگان و بقاع متبركه اجرا می شود.

کد خبر 1162259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha