مساجد محوری مجری تلاوت نور در خراسان جنوبی+ آدرس

اگر قصد دارید در ماه مبارک رمضان، در طرح بزرگ «تلاوت نور» در خراسان جنوبی همراه شوید، می توانید به یکی از مساجد زیر مراجعه و از برکات تلاوت نورانی قرآن کریم بهره مند شوید.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ ماه مبارک رمضان ماه تولد قرآن، ماه انس با قرآن، ماه بهار قرآن و ماه شناخت و بهره بردارى فکرى و عملى از قرآن فرا رسیده است و فرصتی طلایی است تا بیش از گذشته به این کتاب و معجزه الهی توجه کنیم.

 

شکوفایی ایمان، با قرآن خواندن به دست می آید و با تلاوت قرآن می توان قلب های زنگار گرفته را جلا داد و  خود را در برابر عذاب الهی ایمن سازیم و خانه هایمان را منبع رحمت ها و ارزاق الهی کنیم.

 

*رمضان؛بهار قرآن

رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

 

دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند.

 

در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

 

هرگاه قرآن را بشناسیم، به عظمت نازل کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم، سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم، می توانیم ادعا کنیم که با قرآن انس گرفته ایم.

 

قرآن، روح ماه رمضان است که در کالبد آن دمیده شده و ارزش و عظمت آن را چند برابر کرده است؛ قرآن، قلب ماه رمضان است که بدون این قلب و ضربان آن جوهره حقیقت در رگ هاى حیات معنوى روزه داران به جریان نمى افتد.

 

به راستی قرآن، کتاب عظیمی است؛ چون از سوی پروردگار بزرگ آمده است و رمضان نیز از عظمت قرآن، عظیم شده است؛ زیرا ماه نزول قرآن است و چه زیباست که در ماه عظیم، کتاب آسمانی با عظمت را تلاوت کنیم و از دریای عظیم معارف آن بهره بریم!

*اهمیت انس با قرآن کریم

پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص اهمیت تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان می فرمایند:« ماه رمضان ماهى است که شما در آن به مهمانى خداوند دعوت شده اید؛ کسى که از شما یک آیه قرآن را در این ماه بخواند پاداشش معادل ختم قرآن (تلاوت قرآن از آغاز تا پایان) در ماه هاى دیگر است.»

 

امیرمومنان على(ع) فرمود: «من آنس بتلاوه القرآن, لم توحشه مفارقه الاخوان؛ کسى که با تلاوت قرآن، انس و الفت گرفت از جدایى دیگران به وحشت نمى افتد».

 

امام سجاد علیه السلام فرمود: «اگر همه انسان هایی که در میان مشرق و مغرب هستند، بمیرند، چون قرآن با من باشد [از تنهایی]، هراس ندارم.»

 

محدث قمی می نویسد: «میرداماد قرآن مجید را بسیار تلاوت می کرد، به گونه ای که یکی از افراد مورد اعتماد برای من نقل می کرد که هر شب، پانزده جزء قرآن می خواند».

 

مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه قرآن کریم می فرمایند: «همین آیات قرآنی است که توانست در روزگاری، انسان هایی را تربیت کند که با دنیای کفر و ظلمات بستیزند و همین معارف است که ملت بزرگ ما را وادار و مجهز کرد که با دنیای مدرن و ظالم جاهلیت قرن بیستم مقابله کند.»

 

*مسجد کجا بریم؟

مساجد یکی از بهترین مکان ها برای تلاوت قرآن کریم به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان هستند و جایی که عطر ایمان به خدا و قرآن از آن به مشام می‌رسد و جان‌ها را حیاتی نو می‌بخشد.

 

طرح «تلاوت نور» یکی از طرح های زیبا جهت جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد جهت تلاوت و اُنس با قرآن کریم است که در مساجد به مناسبت ماه مبارک رمضان هر سال برگزار می شود.

 

مساجد خراسان جنوبی نیز از این فرصت و برکات بی بهره نمانده اند و امسال نیز همچون سال های گذشته مجری طرح «تلاوت نور» و جمع خوانی قرآن کریم هستند تا به ترویج و زنده نگه داشتن مفاهیم و پیام های این معجزه الهی کمک کنند.

 

اگر قصد دارید تا در این طرح بزرگ «تلاوت نور» در خراسان جنوبی همراه شوید می توانید به یکی از مساجد زیر مراجعه کنید و از تلاوت نورانی قرآن کریم بهره مند شوید.

 

مجتمع فرهنگی مذهبی محبان الزهرا(س) بیرجند

سخنران؛ غلامرضا بهنام

زمان؛ هر شب بعد از نماز مغرب و عشا

مکان؛میدان شهدا

 

هیات ابوالفضلی بیرجند

زمان؛ از 14 فروردین هر شب ساعت 20:30

مکان؛ سه راه اسدی

 

مسجد حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند

زمان؛ هر روز ساعت 18

مکان؛ بین کارگر جنوبی 4 و6

 

مسجد امام هادی (ع) بیرجند

زمان؛ هر روز ساعت 17

مکان؛ میدان جماران

 

مسجد حضرت ولیعصر (عج) بیرجند

زمان؛ هر روز ساعت 18

مکان؛ خیابان معلم

 

مسجد فاطمه الزهرا(س) زیرکوه

زمان؛ هر روز ساعت 17:45

مکان؛ حاجی آباد زیرکوه

 

گلزار مطهر شهدای گمنام زیرکوه

زمان؛ هر شب ساعت 20

مکان؛ گلزار شهدای شهر حاجی آباد زیرکوه

 

فاطمیه طبس

زمان؛ هر شب ساعت 22

مکان؛ مجموعه فرهنگی مذهبی بیت الزهرا(س)

 

محفل قرآنی «گلشن وحی»

زمان؛ هر روز ساعت 10:30

مکان؛ آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

 

مسجد امام سجاد(ع) بشرویه

زمان؛ هر شب ساعت 21

مکان؛ خیابان بهشتی

 

مسجد جامع بشرویه

زمان؛ هر روز ساعت 18

مکان؛ مسجد جامع شهرستان بشرویه

 

مسجد جامع فردوس

زمان؛ هر روز ساعت 18

مکان؛ کانون فرهنگی هنری موعود (عج) فردوس

 

شهرستان قاین

زمان؛ هر شب ساعت۲۱

مکان؛ امامزاده زید بن محمد(ع) قاین

 

مسجد غدیر قاین

زمان؛ هر روز ساعت۱۸

مکان؛ بلوار غدیر-مسجد غدیر

 

شهدای گمنام نهبندان
زمان؛ هر روز ساعت۱۷:۳۰

مکان؛ فاطمیه شهدای گمنام نهبندان

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان
زمان؛ هر روز ساعت ۱۸
مکان؛جاده زاهدان-بیرجند، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان

 

مهدیه سربیشه
زمان؛هر روز ساعت ۱۸
مکان؛ خیابان شهید مطهری-مهدیه سربیشه

 

 

 

کد خبر 1162358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha