انس با قرآن کریم زمینه ساز  داشتن جامعه‌ سالم است/ رمضان ماه تحول است

بهرام نیا با بیان اینکه شرط داشتن جامعه‌ سالم انس گرفتن مردم آن جامعه با قرآن است، گفت: تلاوت و نهادینه کردن مفاهیم قرآن کریم موجب ایجاد جامعه ای با نشاط می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۴ فروردین) در مراسم افتتاحیه جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم، با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان شرط داشتن جامعه‌ سالم را انس گرفتن مردم آن جامعه با قرآن دانست.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد: قرآن کریم بهترین کتاب برای افراد سالم جامعه است که تمام رموز برای زندگی با سعادت در آن به طور کامل لحاظ شده است.

 

وی  یادآور شد: اگر می خواهیم که جامعه‌ای سالم توأم با نشاط معنوی و مادی داشته باشیم لازمه‌ی آن قرآن خوانی و تلاوت قران و عمل به راه و رورشی‌ست که در این کتاب آسمانی آمده است.

 

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که هر فصلی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: در بهار همه چیز متحول می شود و در این ماه مبارک روح و روان ما با تمسک به آیات قرآن و کلام خدا متحول می گردد.

 

بهرام نیا در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد فضیلت خواندن قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: درهای بهشت در این ماه گشوده می شود و تلاوت یک آیه‌ی قرآن در این ماه برابری با خواندن کل آیات قرآن کریم در ماه‌های دیگر دارد.

 

وی ابراز کرد: خوشا به حال آنهایی که از این فرصت گرانبها استفاده می کنند و الحمدالله مردم ایلام همه قدرشناس و متدین هستند و از بهار قرآن به بهترین نحو استفاده می کنند.

 

استاندار ایلام در پایان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی جمع خوانی قرآن گفت: از همه‌ی عزیزانی که این بستر معنوی را مهیا کرده‌اند به ویژه از صدا و سیما که بعد از گذشت دوسال مراسم جمع خوانی قرآن را به صورت زنده از شبکه ی استانی پخش می کند تشکر می کنم.

 

گفتنی است، مراسم افتتاحیه جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین« اله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مسئولان استانی و مردم روزه دار شهر ایلام برگزار شد.

کد خبر 1162366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha