هلال احمر استان زنجان به بیش از ۱۶ هزار مسافر نوروزی خدمات بشردوستانه ارائه داد

موسوی گفت: اعضای جوانان هلال احمر این استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز ۱۳ فروردین جاری برای ۱۶ هزار و ۱۴۹ مسافر نوروزی خدمات بشردوستانه ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعارهای "جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی"، "عیدی برای همه" و "سفرمسئولانه در قرن جدید – قرن امید" از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده  و تا پایان ۱۳ فروردین داشت.

 

سید قاسم موسوی تاکید کرد: طی ۱۸ روز گذشته با فعالیت  ۴۱۷ روز از اعضای جوانان دختر و پسر هفت هزار و  ۹۹۹ نفر از مسافران به نقاط ایمن از جمله هتل ها، مراکز اقامتی و تاریخی استان زنجان هدایت شده و برای  ۲ هزارو ۶۷۰ نفر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کرونا انجام شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه هزار و ۵۷۷ نفر از کودکان نیز در پست های ثابت جوانان هلال احمر استان از فضای دوستدار کودک بهره مند شده اند.

 

موسوی از ارائه خدمات و آموزش امدادی برای یک‌هزارو ۹۰۳ نفر از مسافران نوروزی خبرداد و یادآوری کرد: این خدمات نیز توسط اعضای جوانان هلال احمر در سطح استان زنجان انجام شد.

 

وی ادامه داد: در بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر استان زنجان  ۲۳۲ نفر از اعضای جوانان آقا و ۱۸۵ نفر از اعضای جوانان خانم در سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار "سحاب" فعالیت داشتند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پویش های "چلچراغ" و " رفیق خوشبخت ما " با مشارکت پنج هزار و ۱۲۲ نفر در حال اجرا است.

 

وی اضافه کرد: پست ها و تیم های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می دادند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پست های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و موزه رختشویخانه این شهر مستقر بودند و تیم های سحاب را نیز در شهرستان های زنجان، خدابنده و طارم فعالیت داشتند.

کد خبر 1162450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha