حل فصل اختلاف طایفه ای منجر به قتل در زاهدان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مسجد مکی زاهدان، معتمدان و بزرگان طوایف، اختلاف طایفه ای منجر به قتل به سازش ختم شد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده  قتل از شعبه سوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف شماره ۲۱ ، تلاش‌ها در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: به محض وصول پرونده جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل و از مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان دعوت به عمل آمد تا در این جلسه شرکت و طرفین را به گذشت دعوت کند همچنین بزرگان طرفین دو طایفه نیز در جلسه شرکت کردند.

بندانی ادامه داد: با توجه به سخنرانی تاثیرگذار امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان و اشاره به نتایج مثبت حاصل از گذشت طرفین ضمن احترام به حضور معتمدان، بزرگان طوایف درخواست سازش را قبول کرده و  تقاضای مختومه شدن پرونده را در شعبه سوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان داشتند و اعلام کردند هیچ گونه شکایتی از همدیگر ندارند.

بندانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان، گفت: تلاش ما در مرکز توسع حل اختلاف سازش در پرونده های مهمی است که حل نشدن آن می‌تواند عواقب خطرناکی برای جامعه داشته باشد در همین راستا با استفاده از افراد موثر و دارای نفوذ در بین طوایف بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان ضمن دعوت از تمامی افراد تاثیر گذار در این زمینه گفت:  ستاد ملی صبر در استان تشکیل شده تا بتوانیم افراد موثر و دارای جایگاه و نفوذ اجتماعی را شناسایی کنیم و از آنها در فرضیه مهم اصلاح ذات البین استفاده کنیم.

کد خبر 1162473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha