رمضان ماه خودسازی و تطهیر روح و روان انسانها است

صفدری ، گفت: ماه مبارک رمضان در عین اینکه ماه بندگی و نزدیک شدن به خداوند است، ماه خودسازی و تطهیر روح و روان انسانها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، علی صفدری، طی پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه ستان کرمانشاه تبریک گفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به آیه «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ » پیامبر اکرم(ص) فرمود: لکل شیئى زکاة و زکاة الابدان الصیام(براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است) افزود: ماه مبارک رمضان در عین اینکه ماه بندگی و نزدیک شدن به خداوند است، ماه خودسازی و تطهیر روح و روان انسانها است.
 

 

وی خاطر نشان کرد: رمضان، ماه نیایش و ماه بندگی‌های خالصانه فرا رسید و خداوند متعال فرصت حضور در بهترین ماهش را بر ما ارزانی داشت تا با بهره‌گیری از تعالیم جانبخش الهی و تأسی از سیره پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار(ع) بتوانیم غبار تن را در زلال چشمه‌های پر برکت این ماه صیقل دهیم.

 

صفدری تصریح کرد: رمضان، ماهی مبارک برای شناسایی و پاسداشت ارزش های الهی و معنوی و فرصت مغتنمی است تا اعتماد به نفس خود را تقویت کرده، اخلاص دراعمال خود را پایدار و دائمی نموده و از هوای نفس خود رهایی یابیم و تحولی از خویشتن به پروردگار، رهایی از منیّت برای نیل به آدمیت، از بی‌قیدی به مسئولیت داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: حلول ماه مبارک مضان، ماه کرامت و بندگی را به همکاران اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان تبریک عرض نموده و قبولی طاعات و عبادات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم و امیدوارم بتوانیم از فیوضات این ماه پر خیر و برکت بهترین بهره را بگیریم.

 

کد خبر 1162511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha