توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت توسعه معارف و آموزه های قرآنی در جامعه، گفت: مشارکت همگانی جهت تحقق این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلیمن « سید احمد رضا شاهرخی» در جلسه تفسیر قرآن در خرم آباد، اظهار داشت: جامعه ما نیازمند گسترش سطح معارف و آموزه‌های قرآنی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت عمومی در راستا ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی، افزود: جلسات تلاوت، حفظ، تدبر و انس با قرآن باید بیش از پیش تشکیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ادامه داد: تعداد حافظان و تلاوت کنندگان قرآن در لرستان رشد خوبی داشته است اما به همان میزان هم باید شمار اهل تدبر در قرآن و عمل کنندگان به این کتاب آسمانی افزایش پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مجالس قرآن در بخش‌های فرهنگی متصل به دولت، بخش‌های مردم نهاد و غیر دولتی شکل گیرد و در لایه‌های مختلف جامعه مستحکم شود چراکه به هر میزانی در نظام جمهوری اسلامی به قرآن عمل کردیم، موفق شده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی به دنبال معنا و واقعیت هستیم بنابراین باید هرآنچه که قرآن فرموده اجرایی و عملیاتی شود چراکه این کتاب آسمانی به استوارترین طریق مردم را هدایت می‌کند و برنامه آن کاملترین و محکمترین شیوه برای زندگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ادیان آسمانی قبل از اسلام در زمان خود شایسته بوده‌اند اما برنامه قرآن تکاملی و کامل‌تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار کرد: باید در ماه مبارک رمضان دل‌های خود را به قرآن کریم پیوند بزنیم تا بتوانیم وجود خود را از سفره گسترده و رزق معنوی، لبریز کنیم.

کد خبر 1162525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha