۸۹۶ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش استاندارد انجام شد

قنبریان گفت: طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر۸۹۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش اداره کل استاندارد لرستان انجام شده است.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در سال 1400، با تلاش کارشناسان اداره کل استاندارد لرستان و با استفاده از ظرفیت شرکت های بازرسی همکار استان، 896 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تاسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

 

وی افزود: در این مدت 1019 مورد نمونه برداری از فرآورده های تولیدی استان انجام شد و به آزمایشگاه های اداره کل و آزمایشگاه های همکار جهت آزمون مطابق با استانداردهای ملی مربوطه، ارسال گردید.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان افزود: علاوه بر نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری در مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده های توزیع شده در سطح عرضه و سالم سازی بازار مصرف، در سال گذشته بالغ بر 6 هزار و 454 مورد بازرسی و 263 نمونه برداری از مراکز عرضه سطح استان توسط کارشناسان اداره کل و شرکت های بازرسی همکار انجام شد.

 

قنبریان اظهار کرد:  به استناد ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندي، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و يا خدمات مشمول استاندارهاي اجباري وارد شوند و به بازرسي و نمونه برداري بپردازند.

کد خبر 1162530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha