تولیدات کشور دانش بنیان و استاندارد باشد

آیت الله عبادی گفت: کارها و تولیدات کشور باید دانش بنیان و استاندارد باشد تا داخل به درستی مدیریت و به خارج نیز صادر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سید علیرضا عبادی» امروز (۱۵ فروردین) در دیدار با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد کشور اظهار کرد: استاندارد یک مسئله ضروری است و گاهی به عنوان یک سازمان نظارتی مطرح می شود و گاهی آن را به نسبت مردم می سنجید و شما مشاور مردم می شوید چون کسی مُهر استاندارد را می بینید معنی‌اش این است که با شما مشورت کرده است و گاهی هم به عنوان شاهد هستید که آن حقیقت را نه کم و نه زیاد کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نقش استاندارد هم خیلی زیاد است از جهت اینکه که نوع کالا چه باشد و اگر واقعا استاندارد باشد چه عوارض و لوازمی دارد و اگر استاندار نباشد چه عوارضی دارد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در مواد تغذیه ای سلامت مردم بستگی به استاندارد واقعی دارد، افزود: در لوازم خانگی، وسایل نقلیه و غیره هم عوارض و لوازمی دارد، همچنین در مسائل صادراتی نقش موثر در اقتصاد کشور دارد و اگر در خارج آنان سلب اعتماد شوند از کیفیت جنس ایرانی نمی خرند و بازار را به دست دیگران می دهیم.

 

وی بیان کرد: چرا با اینکه جوان بیکار داریم ولی امروز در ایران تصمیم گرفته می شود خودرو از خارج وارد کشور کنند این به معنی این است که چون جنس خودروهای داخلی قابل رقابت نیست و این آسیب های زیادی دارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اهمیت استاندارد را همه می دانند اما مهم تعهد در اجرا است، گفت: انسان استاندارد لازم است چون اجازه مُهر استاندارد را کسی مجوز می دهد که اگر آدم غیراستانداردی باشد همین مُهر را به روی کالای بُنجول و بی کیفیت می زند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز که دولت متعهد آمده امیدواریم همگان تعهد داشته باشیم و حداقل کار خود را به درستی انجام دهیم، عنوان کرد: امیدواریم کارها و تولیدات هم دانش بنیان و هم استاندارد باشد تا داخل به درستی مدیریت و به خارج نیز صادر شود.

 

 

 

کد خبر 1162570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha