کلاس درس اخلاق در مسجد الاقصی اراک برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان کلاس درس اخلاق در مسجد الاقصی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مجید دستیاری» از اساتید حوزه علمیه قم در کلاس درس اخلاق که به همت کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) مسجد القصی در شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود، گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و همگان باید با اعمال نیک و عبادات خود بهره کافی را از این ماه با عظمت ببرند.

 

وی با اشاره به احادیث متعدد از ثواب روزه داری و فضیلت آن در این ماه مبارک، افزود: روزه داران باید علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن دیگر موارد اخلاقی را نیز رعایت کنند.

 

حجت الاسلام دستیاری همچنین به بیان مطالبی پیرامون اخلاق و رعایت مکارم اخلاقی خصوصا تمرین آن در این ماه با عظمت پرداخت و ادامه داد: ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ ماه‌ عزيزي‌ است‌ و پروردگار عالم‌ ثواب‌ مي‌دهد؛ حتي‌ براي‌ نفسهاي‌ ما، در خواب‌ ما، در استراحت‌ ما براي‌ اينكه‌ يك‌ حالت‌ توجهي‌ براي‌ ما پيدا بشود.

 

وی به قرائت قرآن در این ماه نورانی نیز اشاره کرد و گفت: هر كسي‌ در این ماه يك‌ آيه‌ قرآن‌ بخواند، پروردگار عالم‌ ثواب‌ يك‌ ختم‌ قرآن‌ به‌ او مي‌دهد.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کلاس درس اخلاق در هر شب ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ در مسجدالاقصی برگزار می شود.

 

ظهیری با اشاره به اینکه برنامه تلاوت قرآن کریم از دیگر برنامه های این ایام است، افزود: این برنامه نیز توسط استاد قدیریان و با حضور گسترده اعضای کانون و نمازگزاران برگزار می شود.

 

وی همچنین به محفل جزخوانی قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز هر روز بعد از نماز صبح با حضور اساتید و قاریان مطرح استانی برگزار می شود.

کد خبر 1162635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha