برگزاری طرح «ضیافت الهی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: طرح «ضیافت الهی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان فارس برگزار می شود و در این طرح از حضور ۱۲۰ مبلغ غیر بومی از شهر مقدس قم ۱۵۰ مبلغ بومی بهره گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (دوشنبه 15 فروردین) از اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: طرح «ضیافت الهی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان فارس برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: در این طرح از حضور  120 مبلغ غیر بومی از شهر مقدس قم 150 مبلغ بومی بهره گیری خواهد شد و شاهد برگزاری سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم نیز با حضور مفسران در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برگزاری جز خوانی و مناجات خوانی نیز از برنامه های این طرح الهی است و در نیمه اول ماه رمضان، یک ساعت قبل از نماز ظهر در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز، مراسم جز خوانی و پس از اقامه نماز، تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: یک ساعت قبل از نماز ظهر در مسجد تاریخی «وکیل» نیز در نیمه اول ماه مبارک، مراسم جز خوانی و پس از نماز ظهر تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام «اولیائی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم جز خوانی قران کریم در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز از ساعت 18 تا 19 برگزار می شود و در این حرم مطهر شاهد برگزاری مراسم تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام «ملک مکان» و اجرای مناجات خوانی و قرائت دعای «افتتاح» هر شب بعد از افطار با حضور برخی از هیئات مذهبی شهر شیراز هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای طرح «ضیافت الهی» در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) نیز گفت: مراسم جز خوانی بعد از نماز صبح و ساعت 18 و تفسیر قرآن از ساعت 19 تا 19 و 30 دقیقه توسط آیت الله «فاطمی»، عضو مجمع مفسرین حوزه علمیه قم در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سایر حرمین مطهر (ع) بیان کرد: در امامزاده ابراهیم (ع) واقع در بلوار سیبویه، مراسم مناجات خوانی و احیا هر شب از ساعت 23 تا سحر، امامزاده عبدالله (ع)، مناجات خوانی و احیا هر شب از ساعت 24 تا سحر با حضور حجت الاسلام «کیخا»، امامزاده سیدمحمد (ع) واقع در قصردشت مراسم جز خوانی از ساعت 16، در بقعه متبرکه شاهداعی الی الله (ع)، جز خوانی از ساعت 16، امامزاده سیدتاج الدین غریب (ع)، جز خوانی ساعت 18، امامزاده سید سعدالدین (ع)، جز خوانی در ساعت 18 و در امامزاده سید شمس الدین (ع) میرآخر مراسم جز خوانی ساعت 18 در ایام مبارک رمضان برپا می شود.

کد خبر 1162679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha