انتخاب خیریه ‌یاشیل یول تبریز جزء ۱۰ موسسه برتر استان آذربایجان شرقی

عالی گفت: خیریه یاشیل یول تبریز جزء ۱۰ خیریه مطرح استان از طرف استاندارآذربایجان شرقی معرفی و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر به عمل آمد.

 «مهرداد عالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان،اظهار داشت: مرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز،جزء ۱۰ موسسه خیریه برتر استان از طرف استاندار معرفی و تقدیر شد.

مدیرمرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریزگفت:خیریه ها از زمان بسیار قدیم جزو ستون‌های پرقدرت جوامع در برطرف کردن مشکلات مردم و اجتماع آن جامعه به حساب می‌آمدند. چرا که غیر ممکن است به جامعه‌ای نگاه کنی و در آن نیاز به کمک، در میان مردمش وجود نداشته باشد و همگی بی‌نیاز باشند. در همه جوامع واقعیت‌های تلخی وجود دارند که دل هر انسانی را به درد می‌آورند. خیریه ها و موسسات خیریه با وظایف مختلف به صورت رسمی و غیر رسمی به وجود آمده‌اند تا به صورت سازماندهی شده، کمک‌ها و خدمات مردمی را به دست نیازمندان از کودک گرفته تا بزرگسال و کهنسال، برسانند.

عالی افزود: در منظومه اندیشه اسلامی به خصوص در قرآن کریم و روایات اسلامی هم با تنوع واژگانی چشمگیری در رابطه با هر آنچه که دررابطه با کار خیر ارتباط دارد مواجه هستیم، مانند واژه‌های عمل صالح،احسان،فعل خیر و یا اصطلاحاتی مانند صدقه، انفاق، زکات و مانند این‌ها به وفور در فرهنگ دینی ما وجود دارد که شاهد خوبی بر اهتمام فرهنگ و اندیشه اسلامی نسبت به این موضوع است.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری یاشیل یول در تبریز با مجوز کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۱۳۸۵ کار خود را آغاز کرده است که در طی ۱۵ سال توانسته تعداد زیادی از جوانان خیر و متعهد را در زیر مجموعه خانواده بزرگ یاشیل بکار بگیرد که هم اکنون مدیریت بخش های متفاوت اعم از درمان،تحصیل،معیشتی،کاریابی،فرهنگی اجرای مناسبت ها توسط این بزرگواران هدایت می شود.

مدیر مرکز خیریه،توسعه‌ و نهادینه سازی فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری،شناسایی خیرین محلی، شناسایی نیازمندان واقعی در محله‌ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات این خانواده‌ها با همکاری و مشارکت نیکوکاران و معتمدان محلی را اهداف اصلی ایجاد این مرکز نیکوکاری برشمرد.

عالی اظهار کرد: در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از مدیران موسسه خیریه برتر استان قدردانی شد و الحمدلله به پاس زحمات شبانه روزی عوامل مجموعه و حمایت های خیرین و مردم ولایی استان،مرکز خیریه یاشیل یول جزء ۱۰ موسسه برتر استان معرفی و تجلیل شد. .

وی با بیان اینکه از فرصت طلایی برای سعادت دنیا و آخرت باید استفاده کرد،خاطرنشان کرد: توفیق اقدام به کار خیر شامل همه افراد توانمند و دارای موفقیت مالی مناسب نمی‌شود و خیرین عزیز باید از بابت این موهبت که از سوی خداوند نصیب آن‌ها شده سپاسگزار باشند.

 

کد خبر 1162712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha