باید کشاورزی و صنعت مازندران را دانش بنیان کنیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید برای صنعت و کشاورزی استان مازندران برنامه داشته باشند، گفت: همچنین در این بخش باید بررسی کنیم ببینیم الان در کجا قرار داریم و تا پایان سال به دانش‌بنیان کردن چند درصدی میرسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۵فروردین) در دیدار با حجت الاسلام «محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران و «محمدکریمی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز، از وجود افراد سالم در دستگاه قضایی استان را اظهار خرسندی کرد و گفت: حاکم شدن امنیت در استان به برکت حضور مسئولان و فرهنگ بالای مردم ما است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: خط کلی و راهبردی ما این است که حق باید به حقدار برسید و این مهم به دستگاه‌های دیگر هم ربط دارد، توزیع امتیازات و رسیدگی درخواست‌ها از حقوقی است که حتی اگر حق متجاوزان باشد باید عملی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه زمانی که حق به حق‌دار برسد همه چیزهای خوب مشهود خواهد بود، گفت: اگر چنانچه مسئولان در قضاوت قصورا اشتباه کنند هم جایز نیست.

 

امام جمعه ساری، بحث مبارزه با تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی، امروز در استان در دستور کار است، بر لزوم ارزیابی از عملکرد مسئولان در راستای تحقق شعار سال تاکید و عنوان کرد: امسال نباید شاهد برخودد شعاری با شعار سال باشیم بلکه باید شاهد برخوردی جدی و فداکارانه باشیم تا به رونق و جهش تولید با دانش بنیان کردن صنعت کشاورزی برسیم.

 

وی با بیان اینکه نام امسال را رمز و علت نامگذاری سال‌های گذشته است، اعلام کرد: دانش‌بنیان غیر این است که ما شرکت‌های دانش‌بنیانی داشته باشیم و این کافی نیست مهم دانش بنیان کردن صنعت و کشاورزی است، بررسی کنیم ببینیم الان در کجا قرار داریم و تا پایان سال به دانش‌بنیان کردن چند درصدی میرسیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به بحث امنیت، اضافه کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اگر افغانستان از کشت خشخاش به بیرون بیاید ما هم تا حدود زیادی از آثار این عمل منتفع خواهیم شد، مسئله دیگر در حوزه آزادسازی سواحل و بازگشایی آن‌ها هستیم ما نباید شاید افسارگسیختگی و ولنگاری فرهنگی باشیم در این زمینه‌ها باید درست‌تر و بهتر عمل کرده و نظارت صورت بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: در بحث رعایت کردن مسائل دینی و ارزشی توسط رسانه‌ها باید یک بررسی صورت بگیرد، در جهت ارزشی و دینی کردن برنامه‌ها باید تدابیری اندیشیده شود، در این مسیر همه ما مسئول معیارهای ارزشی انقلاب اسلامی هستیم، شهدای ما برای حفظ این مهم به شهادت رسیدند، مسئولیت در این نظام مهم است، نگاه آخرتی در کنار نگاه مدیریت دنیایی باید در کنار هم باشد.

 

وی در پایان، مدیران را اولین ملتزمان به دغدغه‌های نظام و اجتماع دانست و اذعان کرد: قوه قضاییه در همه مسائل اعم از عفاف و حجاب میتواند موثر باشد، امیدواریم بیشتر  به مسئولیت خود در شهرها توجه کنند.

کد خبر 1162730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha