آرامش  گوهر گمشده بشر امروزی است

حجت الاسلام جبرئیلی آرامش را گوهر گمشده بشر امروزی توصیف کرد و گفت:چون مسئولان و افراد جامعه کارشان را درست انجام نمی‌دهند، پس باید با گسترش تقوای اجتماعی آرامش را در جامعه گسترش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی جرئیلی» امروز(۱۵فروردین) در ویژه برنامه ماه رمضان که به همت دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، اظهار کرد: در مواجهه دعا عده‌ای به محتوای دعا توجه می‌کنند، گروهی به روش ورود امام به دعا توجه می کنند اما سومین نوع توجه به قضیه خارج از خود دعاست و از بیرون نگاه می‌کنیم.

 

این واعظ برجسته افزود: در ماه مبارک رمضان به بست‌هایی از دعاها توجه میکنیم که با بحثی که مطرح شد کاملا متفاوت است، عبور از کسرت و سیر به سمت وحدت در ماه مبارک امکان‌پذیر است.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه هدف باید رسیدن به دولت کریمه باشد، عنوان کرد: در واقع سلوک اجتماع باید شکل بگیرد و جامعه باید به سمت دولت امام زمانی (عج) حرکت کند.

 

وی به سلوک فردی اشاره کرد و گفت: سلوک فردی خوب است ولی عبادات فردی جهالت و خودپسندی می‌آورد، بالاتر از سلوک فردی سلوک اجتماعی است، اگر فردی اهل ریاضت در محضر خدا نباشد و سلوک اجتماعی داشته  دچار ریا و تکبر می‌شود.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینک سلوک اجتماع بهترین حالت عبادت است، عنوان کرد: جریان حکومت دینی و ولایت فقیه در مسیر همین تفکر است، یعنی همه اعمال جامعه به سمت رضای خدا باشد، تقوا به‌معنای سپر گرفتن در مقابل شیطان است همچون واکسن زدن در مقابل ویروسی کشنده‌.

 

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماه تقوا است و برای پرهیزگاران از درون ایجاد مصونیت می‌کند، تقوای ملی و اجتماعی فراتر از تقوای فردی است.

 

حجت الاسلام جبرئیلی ادامه داد: دولت کریمه امام زمان (عج) زمانی شکل میگیرد که عبادت فردی و عبادت اجتماعی در کنار هم صورت بگیرد، اینکه هر کسی کار خود را درست انجام دهد، کارشان همان عبادت است.

 

وی با بیان اینکه این افراد در همین دنیا برای خودشان بهشت می سازند، گفت: آرامش گوهر گمشده جامعه امروز است چون مسئولان و افراد جامعه کارشان را درست انجام نمی‌دهند، پس باید با گسترش تقوای اجتماعی آرامش را در جامعه گسترش داد.

 

حجت الاسلام جبرئیلی تصریح کرد: اسلام در دولت کریمه عزیز است، ما در ماه رمضان روزه میگیریم که به تقوا برسیم، از کرامت باید به اشاعه دین برسیم.

کد خبر 1162731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha