حوزه‌های علمیه باید دانش بنیان باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید دانش و بصیرت بنیان باشند، گفت: مدرسه علمیه ای که نسبت به سیاست های انقلاب زاویه داشته باشد قابل قبول نیست، ما نمیخواهیم آفت دین تربیت کنیم بلکه تربیت حافظ دین هدف ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۵فروردین) در دیدار با حجت الاسلام «جواد فلاح» مدیرحوزه های علمیه مازندران و حجت الاسلام«محمدجواد قائمی» مدیرحوزه های علمیه خواهر استان اظهار کرد: نهاد حوزه علمیه به اعتراف دوست و دشمن یک نهاد بسیار تاثیرگذار است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که راه درست زندگی، ستیز با استکبار و خروج از سیطره ظلم است،  همانطور که کربلای امام حسین (ع) در تاریخ این پیام را داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر قدر دانستن حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: باید در کمی و کیفی کردن حوزه علمیه تلاش کنیم، چرا که استعمار برای خراب کردن حوزه علمیه، طلاب و روحانیت تلاش می کنند و در حال مرجعیت‌سازی است، باید حواسمان جمع باشد که ملاک برای ما جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: کسی که انقلاب را قبول داشته باشد و برای آن به میدان بیاید را به‌عنوان مرجعیت قبول داریم، مدرسه علمیه ای که نسبت به سیاست های انقلاب زاویه داشته باشد بسیار خطرناک بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست، ما نمیخواهیم آفت دین تربیت کنیم بلکه تربیت حافظ دین هدف ماست.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حوزه‌های علمیه باید دانش بنیان باشند تا اعمال و رفتار درست باشد، از طرفی باید بصیرت بنیان هم باشند، پس وظیفه مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران بسیار حساس و سنگین است.

 

امام جمعه ساری با تاکید بر لزوم حساسیت روی مدیرت‌ها و اساتید، عنوان کرد: ممکن است برخی اساتید در کلاس‌ها تیکه‌پرانی کرده و مریض باشند، به‌کارگیری اساتید انقلابی و باتقوا و مدیرانی با این ویژگی ضرورت دارد.

 

وی یادآور شد: معاش لنگ باشد مشکل است، باید نیازسنجی و حمایت‌ها با ارائه خدمات مناسب در دستور کار قرار بگیرد، خداوند هم کمک می‌کند.

کد خبر 1162736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha