مساجد بهترین مكان برای ترویج قرآن هستند

نورمحمدی مساجد را بهترین مكان برای ترویج قرآن و آموزش‌های قرآنی عنوان کردوگفت: مساجد امکانات و ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های قرآنی دارند.

«مجتبی نورمحمدی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن اظهارداشت: اگر محور همه فعالیت های مساجد، قرآن باشد، جامعه نیز قرآنی می شود.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه  اگر خانواده ها قرآنی شوند، آنگاه جامعه ما نیز قرآنی می شود افزود: به این صورت شاهد رونق سبک زندگی دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌‏ای بخواهد به اوج و کمال خود نائل شود، بدون پرداختن به آموزه های قرآن امکان‏پذیر نیست.

 

نورمحمدی با بیان اینکه انقلاب ما بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی است افزود: باید در تمامی فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر رنگ و بوی قرآنی داشته باشیم.

 

وی به همکاری دفتر قرآن و عترت فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با کانون های فرهنگی و هنری مساجداین استان در اجرای برنامه‌های قرآنی اشاره داشت و گفت: این دفتر آمادگی صدور مجوز تأسیس موسسات قرآن در مساجد استان را دارد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فعالیتهای آموزشی،تبلیغی وترویجی ومشاوره ای را از رسالت های موسسات قرآنی اعلام کردوافزود: دفتر قرآن و عترت فرهنگ وارشاد اسلامی از طرح های ویژه ای که باعث نشر وتبین مفاهیم قرآنی از زبان فرهنگ وهنر را داشته باشند حمایت می کند.

 

وی بهترین مكان برای ترویج قرآن و آموزش‌های قرآنی را مساجد دانست وافزود: مساجد امکانات و ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های قرآنی دارند.

 

به گفته نورمحمدی در استان سمنان ۵۰ موسسه قرآن و عترت فعالیت دارند.

 

گفتگو از عصمت سالار

کد خبر 1162791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha