مساجد نخستین خاستگاه انقلاب اسلامی هستند/ ارتقای معنویت در جامعه از کارکردهای مساجد است

منتظری با تاکید بر نقش و جایگاه مساجد در اسلام گفت: نخستین خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه انقلابیون مساجد بوده است که باید کارکردهای آن را احیا کرد.

«غلامرضا منتظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: مساجد از کانون‌های ایجاد کننده تحول در حوزه فرهنگ هستند و باید کارکردهای مساجد را به ویژه در حوزه معنویت افزایی و فرهنگی ارتقا دهیم.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر پیوند نسل جوان با مساجد تاکید کرد و گفت: باید با اقداماتی که متناسب با ذائقه مخاطب باشد، زمینه حضور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را در مساجد فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی باید خوراک مناسب و متناسب با ذائقه و نیاز روز جامعه تهیه شود و مساجد می‌توانند بستر خوبی برای توزیع این خوراک‌های فرهنگی باشند.

 

منتظری یکی از مولفه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در بیانیه گام دوم، معنویت افزایی عنوان کرد و گفت: در یک نگاه کلی و مختصر مساجد به عنوان نخستین دانشگاه عمومی نقش مهمی در ارتقای دانش، بینش، مهارت، فرهنگ و معنویت جامعه دارند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن خاطرنشان کرد: مساجد نخستین خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه اصلی انقلابیون بوده است.

 

وی افزود: نخستین حرکت ها در دفاع از انقلاب نیز در همین مساجد سازماندهی شد و حتی اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل هم از همین مکان‌های مقدس بود. در شرایط کنونی نیز نیاز داریم تا بیش از هر زمان دیگری مساجد را به عنوان محور برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، معنوی، اجتماعی و غیره قرار دهیم.

 

کد خبر 1162836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha