اعزام ۸۵۰ مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی

حجت الاسلام عباسی از اعزام ۸۵۰ مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی به منظور تبیین شعائر دینی در مناطق مختلف شهری و روستایی خبر داد.

حجت الاسلام «مهدی عباسی» ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان به برنامه های این سازمان در این ماه پر خیر و برکت اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بیش از۸۵۰ مبلغ درماه مبارک رمضان و به منظور تبیین شعائر دینی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان مرکزی در حال فعالیت هستند.  

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه این مبلغان اعم از روحانیان مستقر، بومی و اعزامی از تبلیغات اسلامی کشور هستند، افزود: مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی و دینی خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تفسیر قرآن، تبیین فرمایش‌ مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و جهاد تبیین از جمله برنامه های مبلغان در ماه رمضان است، بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، گام دوم انقلاب، بیان سیره عملی و فضایل ائمه اطهار(ع)، تبیین جایگاه ولایت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی، تحکیم خانواده اسلامی از دیگر موضوعات سخنرانی مبلغان در این ایام خواهد بود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مردم  استان به خصوص دهیاران روستاها تقاضا داریم که اگر نیاز به مبلغ در ماه مبارک رمضان دارند، به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را ارئه کنند.

 

 

برنامه های مختلف قرآنی، مذهبی در ۲۵۰۰مسجد فعال در استان مرکزی

 

حجت الاسلام عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد برگزار نشده و یا به صورت خیلی محدود بوده است، گفت: امسال این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت روزه داران در مساجد برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه فرصت پیش آمده را مردم مغتنم بشمارند و از برکات ماه مهمانی خدا نهایت استفاده را ببرند، افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه های مختلف قرآنی و مذهبی در ۲۵۰۰ مسجد فعال در استان مرکزی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان وجود دارد بیان کرد: از مردم مومن و روزه داره تقاضا داریم برای شرکت در تمام محافل مذهبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا خاطره تلخی در خصوص ویروس کرونا رقم نخورد.

کد خبر 1162888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha