ویژه برنامه های ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری با همکاری شبکه قرآن اجرا می شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: امسال ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با همکاری شبکه قرآن اجرا می شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردین با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان ، امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان ومنصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن در ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان این سازمان گفت: امسال برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت مشارکتی با شبکه رادیویی قرآن انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی سازمان  فرهنگی و هنری شهرداری تهران  از اجرای چهارصد و شصت برنامه در بیست و چهارعنوان  در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برنامه قرآن بخوانید جایزه بگیرید یکی از برنامه‌های مهم سازمان  فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. امسال در چند نقطه‌ی تهران و در همه‌ی صفحه‌های مجازیِ فرهنگسراها این مسابقه را با کمک رادیو قرآن برگزار می‌کنیم؛  مخاطب این برنامه ها کودکان هستند.

وی افزود: پویش هفت سالگی  در راستای  دعوت از خانواده‌ها برای آموزش نماز خواندن به کودکان برگزار می شود. خانواده‌های عزیز می‌توانند فیلم نماز خواندن کودکانشان را برای این پویش ارسال کنند و جوایزی هم دریافت کنند.

علی رضا فاطمیان پور از برگزاری مسابقه«رازهای آسمانی» به مدت ۱۴ شب در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:. این مسابقه با موضوع مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود و ۱۵۵۰ هدیه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ویژه برنامه شکیبا با اجرای نمایش خیابانی و با محوریت صبر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان  فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار کرد: با رهروان سحر عنوان پویش دیگری است که به تهیه سفره سحری برای نیروهای شب‌کار در مجموعه‌های خدماتی است.

علی رضا فاطمیان پور با اشاره به اجرای «ضیافت الحسین» در برنامه برآستان جانان گفت: این برنامه به سفره‌های بزرگ اما ساده‌ی افطار اختصاص دارد. در شب‌های ویژه‌ی ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های ویژه‌ای در قالب ضیافت الحسین برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم جشن سحرخیزان کوچک به کودکانی اختصاص دارد که در جشن تکلیف به سر می‌برند و برای اولین بار روزه می‌گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد:  برنامه عمری با قرآن سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به سختی اجرا شد. اما امسال این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم.

وی از راه‌اندازی سامانه ندای قرآن خبر داد و گفت: ششمسن دوره مسابقه قرآنی سراج هم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 1162917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha