شورای ششم در راستای تحقق شعار سال تلاش کند

مسگریان بر تقویت حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و حضور گردشگران، در صورت عدم چاره‌اندیشی در بحث ترافیک، مشکلاتی ایجاد شده و شهروندان نیز از این موضوع آزرده خاطر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  «محمود مسگریان» در نخستین جلسه صحن علنی شورا که با دیدار نوروزی شهردار، معاونان شهردار و مدیران مناطق با اعضای شورا برگزار شد، ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، اظهار کرد: امید است با تلاش، همدلی، پشتکار، ارتباط موثر، تعامل و یگانگی بیشتر در مسیر تحقق اهداف برای تسهیل امور مردم گام برداریم.

 

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه ماه پر برکت رمضان می‌تواند دربُعد شخصی و اجتماعی اثرگذار باشد، گفت: امید است بتوانیم با توان تخصصی و پیشنهادهای اعضا، مشاوران و کارشناسان در کمیسیون‌ها، اهداف پیش‌بینی شده در شورای ششم را محقق کنیم.

وی بیان کرد: توجه به بخش سرمایه‌گذاری و دستیابی به درآمد پایدار شهری از جمله اهداف تعیین شده در این دوره شورا بوده و باید در این راستا گام برداریم.

وی با اشاره به پیش‌بینی تخصیص اعتباری از سوی وزارت کشور به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: قرار بر تأمین 80 درصد اعتبار از سوی وزارت کشور و 20 درصد از سوی شهرداری بوده که در این راستا تهیه 21 دستگاه اتوبوس درون شهری پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با عملکرد خود باید رضایت‌مندی مردم از نظام و ظرفیت‌های اجتماعی را بالا ببریم که این مهم جز با پشتکار، تعامل و توجه به اهداف، محقق نخواهد شد.

مسگریان با بیان اینکه در بحث درآمدها، درآمدهای پایدار، مباحث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری نیز گام‌هایی از سوی شهرداری برداشته شود، خاطرنشان کرد: این موارد باید برای مردم ملموس باشد و این مهم با حمایت شورا محقق خواهد شد.

وی با تقدیر از بدنه شهرداری در همراهی با شهردار در مدیریت شهر، یادآور شد: بدنه شهرداری بدون نگاه گروهی، وظایف خود را انجام داده و تنها رضایت مردم مورد توجه آنها بوده و خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: امید است گام‌های شورای ششم نیز ذر راستای تحقق شعار سال باشد.

 

اقدامات شهرداری به خوبی اطلاع رسانی شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهد اما بسیاری از آنها دیده نمی‌شود از جمله اینکه بسیاری از اقداماتی که بر عهده سایر نهادها و ارگان ها است، شهرداری انجام می دهد و این جای تقدیر دارد. 

سعید شهابی‌نیا اضافه کرد:علی رغم انجام اقدامات گسترده و موفقیت‌های در شهرداری متاسفانه خدمات مدیریت شهری به خوبی به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود و باید این موضوع مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خوب  همکاران در  شهرداری انتظار می‌رود در سال جدید تحول جدی در ارایه خدمات رخ دهد. انشاالله با راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی این اقدامات برای مردم ملموس باشد.

 

 خدمات شهرداری مبتنی بر دانش بنیان باشد

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات گفت: وزارت کشور تسهیلاتی را برای خرید اتوبوس‌های شهری در اختیار شهرداری ها گذاشته که لازم است شهرداری همدان در این راستا در خصوص اقدامات خود برای جذب این تسهیلات گزارشی را به شورا ارائه دهد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه سال جاری، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، اظهار کرد: تقاضا دارم در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری نیز مدیریت و ارائه خدمت مبتنی بر دانش باشد.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف شهرداری می‌توانند مدیریت و ارائه خدمت را با فناوری تلفیق کنند، گفت: باید شهرداری به سمتی برود که ارائه خدمت به شهروندان سهل‌الوصول باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تکنولوژی پیشرفت داشته و انتظار می‌رود، خدمات و دیگر اقدامات شهرداری در قالب کارت شهروندی در بحث پرداخت‌های خرد و اپلیکیشن‌ها به شهروندان ارائه شود. بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه باید برنامه اصلی بر محور تکنولوژی و فناوری در شهرداری باشد، افزود: در صورت تحقق این امر حتی نیاز به ایجاد میز خدمت نیز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگسرای کسب و کار کاهش پیدا کرده تصریح کرد: با توجه به این موضوع برنامه‌های حوزه‌های کسب و کار ابتر مانده است و باید فرهنگسراها به سمت فعال در حوزه کسب و کار پیش برود.

 

کد خبر 1162932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha