رادیو قرآن رسالت فرهنگ‌سازی قرآنی را دارد/ باید اکثریت قاطع مردم را با قرآن مانوس کنیم

منصور قصری زاده با بیان اینکه رادیو قرآن رسالت فرهنگ‌سازی قرآنی را دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مشکل ما این است که نتوانستیم فرهنگ قرآن را در جامعه به درستی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردین  با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان ، امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان ومنصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن در ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست « منصور قصری‌زاده»، مدیر رادیو قرآن گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مشکلی که در جامعه ماست این است که نتوانستیم فرهنگ قرآن را در جامعه به درستی معرفی و به کار گیریم.رادیو قرآن رسالت فرهنگ‌سازی قرآن را دارد. اگر قرار باشد در استودیو این کار را بکند و یک طرفه باشد، تاثیر زیادی نخواهد داشت؛ به همین دلیل با کمک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تلاش کردیم تا برنامه‌ها را به میان مردم بیاوریم

وی افزود: رادیو قرآن ملی است و می تواند برای مردم سراسر کشور الگو سازی کند؛ قطعا اگر این هم افزایی به شکل درست انجام شود تاثیرگذاری اش بیشتر خواهد بود.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه باید اکثریت قاطع مردم را با قرآن مانوس کنیم ، گفت: مقدمه انس با قرآن قرائت قرآن است. برای فهمیدن قرآن باید آن را بخوانیم. جشنواره صد را طراحی کردیم که نام این جشنواره براساس فرکانس رادیو قرآن انتخاب شده است؛ هیچ چیز بهتر از این نیست که دو نهاد سازمان فرهنگی شهرداری تهران و رادیو قرآن با هم همکاری کنند و به هم‌افزایی برسند؛ جشنواره صد را در کنار جشنواره برآستان جانان آوردیم، برنامه صد برنامه‌ای با مدت زمان یک ساعت و نیم بود. یک برنامه دیگری هم داشتیم که آن هم یک ساعت و نیم زمان داشت. در نهایت سه ساعت برنامه بود.

منصور قصری زاده با اشاره به برنامه های تولیدی رادیو در ایام ماه مبارک رمضان گفت: برنامه نمایشی مکتب سردار دلها، طعم عسل، رمضانیه، مهمان ما باش و دعای  افتتاح  از جمله این برناه هاست.

وی با بیان اینکه تهران باید در مسائل فرهنگی الگو باشد،گفت:  جشنواره صد برای نهضت ملی آسان خواندن قرآن تشکیل شده است.

کد خبر 1162938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha