رشد بیش از ۱۵ برابری اقامت گردشگران نوروزی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افزایش ۱۵ برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به کردستان و آمادگی لازم تمام دستگاه‌ها در این ایام، شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران برای اقامت در این استان بودیم.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: در بازه‌ زمانی اعلام شده، تعداد 353هزار و 392 نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت داشته‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 15 برابری داشته است، بیان کرد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

 

 

گویلیان، اظهار داشت: از مجموع بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده 10 مورد تشویق، 18مورد تذکر ،7 مورد پلمب و 4 مورد اخطار کتبی صادر شده است.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

کد خبر 1163048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha