تزریق واکسن کرونا، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مرگ و میرها دارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تزریق واکسن کرونا نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از تعداد مرگ و میرها دارد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا، نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از تعداد مرگ و میر و کاهش بستری ها دارد، همکاران مرکز بهداشت شهرستان تلاش های متعددی را برای تشویق و ترغیب افراد انجام داده اند و حتی تماس های تلفنی با اشخاص جهت تزریق  دُز اول و دوم داشته اند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان اظهارکرد: با شروع طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین، دو هزار و ۴۱۳ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شد.

 

هاشمی عنوان کرد: در این مدت، ۲۹۰ نفر به مرکز منتخب کووید این شهرستان مراجعه کرده اند.

 

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته این شبکه در ایام مزبور اضافه کرد: طی این مدت، مجموع بیماران بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی، هزار و ۵۳۰ بیمار بود که ۸۱۳ نفر بستری و ۱۲۷ عمل جراحی صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: همچنین مجموع بیماران بیمارستان امام خمینی (ره)، ۵ هزار و ۷۴۰ نفر، بیماران بستری شده ۴۳۴ و عمل جراحی هفت مورد گزارش شده است.

 

هاشمی با اشاره به ثبت ۹۹ مورد زایمان طی این ایام در این شهرستان افزود: در مجموع، دو هزار و ۷۵۶ نفر به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.

 

وی در خصوص فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی هم بیان کرد: تعداد کل ماموریت ها ۳۵۵ مورد، تعداد حوادث ترافیکی ۴۷ مورد و تعداد اعزام های غیر ترافیکی ۳۰۸ مورد گزارش شده است.

 

کد خبر 1163170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha