برای دوری  از آسیب های فرهنگی دشمن  باید مساجد به پایگاه های  انس با قرآن تبدیل شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از مسجد به عنوان پایگاه قرآنی گفت: اگر می خواهیم از آسیب های فرهنگی دشمن دور باشیم باید مساجد به پایگاه های انس با قرآن تبدیل شوند.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد پایگاه های قرآنی در کشور شوند، گفت: خوشبختانه بسیاری از مساجد ما پایگاه قرآنی هستند و نوجوانان و جوانان در این مساجد حضوری پررنگ دارند ولی متاسفانه آمار این مساجد بالا نیست.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جدا کردن پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد از مساجد سیاست اشتباهی بود که در سال های گذشته انجام شد. اگر ما بتوانیم فعالیت های فرهنگی، ورزشی و قرآنی در کنار مساجد داشته باشیم، قطعا مسجدمحوری نیز تقویت می شود.

 

وی تصریح کرد: تاکید ما در محلات، شهرها و روستاها مسجدمحوری است و معتقدیم بسیاری از فعالیت ها اگر در مساجد انجام شود، پایگاه مسجد تقویت خواهد شد و به این طریق نیز منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت پایگاه مسجد محقق می شود.

 

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: اصل قوانین الهی ما در قالب قرآن است، ضمن اینکه جامعه قرآنی برکات خودش را دارد. بسیاری از بزرگان ما در رابطه با مفاهیم و درس های قرآنی کارهای بزرگی انجام داده اند و همین مسئله می تواند خط مشی زندگی سالم و صحیح باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نسل جوان ما از آسیب های فرهنگی دشمن دور باشد باید مساجد را پایگاه محفل انس با قرآن کنیم و در این زمینه نیاز به هر نوع حمایتی باشد مجلس آن را انجام خواهد داد.

 

کد خبر 1163171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha