تماس واتساپی صدا و سیما شگرد کلاهبرداران اینترنتی است/همیار پلیس فتا

سرهنگ مرتضوی به شگردهای کلاهبرداران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تماس واتساپی در قالب خبرنگار صدا و سیما شگرد کلاهبرداران اینترنتی برای حک حساب بانکی است.

سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به افزایش عناوین مجرمانه و پرونده های امنیتی فضای مجازی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از شگردهای اخیر کلاهبرداران فضای مجازی تماس از طریق شبکه واتساپ و معرفی خبرنگار صدا و سیما است که اینگونه با ایجاد وسوسه اطلاعات حساب بانکی افراد را کسب کرده و برداشت وجه انجام می شود.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: توطئه و برنامه ریزی سارقین فضای مجازی جذب و ایجاد وسوسه بوده که افراد با اطمینان بی جا فرصت مجرمانه را برای این قشر فراهم می کنند.

وی ادامه داد: ارسال لینک های آلوده برای حک گوشی تلفن همراه هوشمند و برداشت اطلاعات فردی از جمله دریافت پیامک های رمز پویا برای برداشت الکترونیکی از جمله آن است.

 

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه انتقال وجه الکترونیکی به حساب های خیریه و مراکز نیکوکاری باید در قالب فضای امن اینترنتی انجام شود، تصریح کرد: شناخت نسبت به مجاز بودن خیریه ها و دامنه متصل به حساب بانکی آن مرکز لازم است تا دچار کلاهبرداری در این خصوص نباشیم.

 

 

دانش آموزان همیار پلیس فتا

 

وی به ایجاد بستر آموزشی در شبکه شاد آموزش و پرورش برای توانمندسازی و آموزش دانش آموزان در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان اینگونه علاوه بر آموزش مفاهیم و توانمند شدن در عرصه سایبر، همیار پلیس نیز می شوند.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: همه دانش آموزان و حتی خانواده های آنان و معلمان با مراجعه به آدرس shad.ir/policefata عضو این کانال آموزشی در نرم افزار شاد شوند و از محتواهای آموزشی بهره ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه مراقب پیشنهادات جعلی و سودجویان باشیم، یادآورشد: در صورت مشاهده موضوع مشکوک در فضای سایبری مراتب را به پلیس فتا در بخش ارتباطات مردمي  در فضای مجازی به آدرس www.cyberpolice.ir  ثبت و یا با شماره تلفن 096380 اعلام کنند.

کد خبر 1163197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha