کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

جوینده از کمک ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوینده» امروز (۱۷ فروردین) در دیدار با هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: مردم متدین و ولایتمدار خراسان‌ جنوبی در کمک به بازسازی اعتاب مقدسه پیش‌رو هستند و در حالی که سال گذشته سرانه میزان کمک به عتبات در کشور به ازای هر نفر پنج هزار تومان تعیین شده بود این مبلغ در خراسان‌ جنوبی به ازای هر نفر به ۹ هزار تومان رسید.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود، گفت: مردم استان سال گذشته پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که این رقم بیش از تعهد سالانه استان بوده است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ علی رغم مشکلات اقتصادی که مردم استان داشتند اما هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

جوینده با اشاره به اجرای طرح برکت تصریح کرد: در این طرح مردم با کسر حقوق کارمندان ، اهدای محصولات کشاورزی و سود کسب شده اصناف در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کردند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مردم استان قرن جدید را با وقف املاک بزرک آغاز کردند و در شهرستان فردوس چهار هکتار باغ پسته با ۲ هزار اصله درخت و ۱۲ ساعت آب چاه برای بازسازی قبرستان بقیع وقف شد که با توجه به شرایط فعلی از واقف درخواست شد اکنون در زمینه بازسازی عتبات عالیات هزینه شود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اعزام نیروی کار متخصص برای بازسازی عتبات عالیات هم پیشرو است، افزود: هیچ پروژه‌ای در عتبات عالیات به علت شیوع کرونا تعطیل نشده است و اقدامات بازسازی اماکن مقدسه همچنان ادامه دارد.

 

جوینده با اشاره به فعالیت ۲۶۰ کارگاه قالی‌بافی برای بازسازی عتبات عالیات در خراسان‌جنوبی، گفت: سال گذشته مردم استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل فرش بافی به اعتاب مقدسه کمک کردند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: طرح همراه با کاروان کربلا قبل از شیوع کرونا در استان اجرا می شد که از این طریق سالانه ۲۰۰ میلیون تومان دانش آموزان و خانواده های آنان کمک می کردند که امیدواریم امسال مجدد این طرح اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه سرانه میزان کمک به عتبات در کشور به ازای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، عنوان کرد: ۹۵ درصد کمک ها به ستاد بازسازی عتبات عالیات را خانواده هایی انجام می دهند که خودشان نیازمند هستند که این مهم به اعتقادات مذهبی مردم برمی گردد.

 

جوینده با اشاره به اینکه امسال اجرای ۲۳ برنامه  در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی است، تصریح کرد: تشویق مردم برای وقف املاک، اشجار به بازسازی عتبات عالیات، ادامه طرح بزرگ قالی بافی توسط بانوان، مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی از جمله برنامه های پیشنهادی ستاد برای سال جاری است.

کد خبر 1163230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha