روزه‌داری می‌تواند جان انسان را از آلودگی‌ها بزداید

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روزه‌داری می‌تواند جان انسان را از آلودگی‌ها بزداید، گفت: نمازهای پنج‌گانه، روزه و واجباتی از این دست برای نجات انسان از غفلت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۷فروردین) همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در نشست جامعه روحانیت بندپی شرقی شهرستان بابل با بیان اینکه انسان در دوران زندگی دچار آلودگی هایی می شود، اظهار کرد: انسان دراثر آلودگی ها کدر می شود که بعضا از روی خطا  ویا از روی عمد مرتکب گناه و خطا می شود.

 

 نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اگر انسان از روی خطا دچار گناه شود آثار وضعی دارد اما آثار کیفری ندارد، افزود: انسان اگر ندانسته لقمه حرام بخورد آثار کیفری ندارد اما در ذهن و فکر خود چالش هایی را پشت سر می گذارد.

 

وی با بیان اینکه برای تسویه شدن و بازگشت صفا به وجود مان باید مراقبت کنیم تا آلودگی را جذب نکنیم، گفت: نباید از خود غافل باشیم و دائم باید مراقب خودمان باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خداوند متعال نماز و روزه را برای پاک شدن انسان از گناهان قرار داده، با اشاره به مزایای جسمی و روحانی روزه، گفت: روزه به ویژه امساک، بدن انسان روزه‌دار را از تمام گناهان پاک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه روزه‌داری می‌تواند جان انسان را از آلودگی‌ها بزداید، خاطرنشان شد: نمازهای پنج‌گانه، روزه و واجباتی از این دست برای نجات انسان از غفلت است. 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره فرصت منبر در ماه رمضان، گفت: تبیین معارف دین و ترویج جهاد تبیین در دستور کار طلاب و روحانیون باشد.

 

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: نباید اجازه دهیم دشمنان انقلاب امید مردم نسبت به انقلاب را خدشه دار کنند.

کد خبر 1163233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha