حضور بیش از ۹۲۱ هزار مسافر نوروزی در امامزادگان گلستان/ ۹ هزار نفر در زائرسراها اسکان یافتند

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در ایام نوروز ۹۲۱ هزار و ۴۳۱ مسافر نوروزی برای زیارت در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از (۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین) با محوریت خدمات رسانی فرهنگی و مذهبی و اسکان و ارائه خدمات رفاهی به زائران و گردشگران نوروزی در این استان و سایر استان‌ها در 68 بقعه، امامزاده و مسجد بین راهی برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: بعد از دو سال سخت کرونا، نوروز امسال با پوشش حداکثری واکسیناسیون و همراهی خوب مردم زمینه‌ای فراهم شد که مردم بتوانند مسافرت های بیشتری را انجام دهند. به همین منظور یکی از مقاصد مهم مردم در این مسافرتها، امامزادگان، قاع متبرکه و مساجد بین راهی بوده است.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه گلستان در مسیر طریق الرضا و در مسیر رفت و برگشت زائران قرار دارد، با خیل عظیمی از زائران و گردشگران مذهبی مواجه هستیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهار داشت: در همین راستا سعی شد در حوزه بصیرت، بصیرت افزایی و پاسخگویی به سوالات شرعی در خدمت مسافران و زائران باشیم.

 

وی گفت: در همین راستا ٣۵ خیمه معرفت با حضور ٢٠ مبلغ از حوزه علمیه قم در جوار امامزادگان شاخص استان برپا شد که پاسخگوی سوالات و مشاوره مذهبی معرفت بودند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: همچنین ۴۹ مبلغ بومی استان نیز در قالب طرح آرامش بهاری ساماندهی شدند.

 

وی ادامه داد: در لحظه تحویل سال نو نیز 52 هزار و 126 نفر در جوار امامزادگان شهرستان های مختلف استان حضور داشتند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه در این ایام 921 هزار و 431 نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان آمدند، گفت: در این مدت، 9 هزار و 107 نفر زائر در زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

 

وی افزود: همچنین 129 هزار و 902 نفر از زائران در این ایام، اسکان موقت و اضطراری در شبستان ها، مساجد و چادرها داشته اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در ایام نوروز، گفت: در قالب این طرح، کسب و کارهای خانگی و محصولات صنایع دستی ساماندهی و در قالب 23 نمایشگاه و بازارچه شمیم خدمت عرضه و ارائه شد.

 

وی در خصوص اجراتی طرح قرار دوازدهم نیز، افزود: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری، یک هزار و 563 بسته معیشتی در قالب طرح قرار دوازدهم در (12 فروردین) در سراسر استان توزیع شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ادامه داد: در 12 اردیبهشت نیز آیین معنوی و شاد ازدواج 12 زوج گلستانی با تامین اقلام و کالای اساسی برگزار می شود.

 

کد خبر 1163242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha