کشور نیازمند هنرنمایی افراد متعهد و انقلابی در مسیر جهاد تبیین است/ ضرورت روایت هنرمندانه از قهرمانی‌های ملت ایران

دادمان گفت: امروز کشور نیازمند هنرنمایی افراد متعهد و انقلابی در مسیر جهاد تبیین است. از همین روی، روایت‌های ما باید هنری، جذاب و دلنشین بوده و نهایتا به خلق اثر هنری ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی دادمان» امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین) در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه هنری استان گلستان اظهارکرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی ملت ایران دارای غنای فراوانی است که وظیفه هنرمندان در به تصویر کشیدن آن، سخت و سنگین است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران که امروز در گام دوم آن قرار داریم نیز پر از افتخار و سرشار از حماسه‌ها و دلاوری های این مردم است. برای انتقال این روایت‌ها نیاز است که هنرمندان وارد میدان شوند و آن ها را از گزند تحریف دشمن دور بدارند.

 

وی گفت: روایت قهرمانی های ملت ایران نباید محدود به تدوین تاریخ شفاهی شود بلکه این روایت ها و قهرمانی ها باید به تصویر کشیده و مکتوب شوند.

 

دادمان با اشاره به رمانی که اخیرا از دلاوری ها و ایستادگی های قوم ترکمن در برابر رژیم پهلوی، خوانده بود، بیان کرد: باید قهرمانی ها و سلحشوری های اقوام ایرانی در برابر دشمنان و ظالمان به شکل هنرمندانه ای روایت شود تا مورد توجه قرار بگیرد. مانند همین رمانی که بنده خواندم و توانسته توجه همه متفکران، منتقدان و دلسوزان انقلاب را به خوب جلب کند. 

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: هنر بهترین زبان و ابزار برای انتقال پیام ها و مفاهیم است و اگر حقایق ناب دین را با زبان هنر به جامعه عرضه کنیم به طور قطع اقدامی موثر و بزرگ در مسیر اشاعه دین برداشته ایم.

 

وی تصریح کرد: امروز کشور نیازمند هنرنمایی افراد متعهد و انقلابی در راستای جهاد تبیین است. از همین روی، روایت‌های ما باید هنری، جذاب و دلنشین بوده و نهایتا به خلق اثر هنری ختم شود.

 

دادمان رسالت رئیس حوزه هنری را در تحقق اهداف این نهاد انقلابی بسیار خطیر و مهم دانست و گفت:  با هم افزایی نهادهای انقلابی و هنرمندان و دلسوزان انقلاب می توان در این مسیر به موفقیت دست یافت.

 

وی در پایان از زحمات محمود خواجه نژاد قدردانی و برای سیدحسام بنی فاطمه رئیس جدید حوزه هنری استان گلستان نیز آرزوی موفقیت کرد و از او خواست همه ظرفیت های هنری را در امر جهاد تبیین وارد میدان کند.

 

کد خبر 1163254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha