مسابقه کتابخوانی «امید و همدلی» توسط کانون شهید روحی برگزار می شود

روحی گفت: همزمان با شروع سال ۱۴۰۱ مسابقه بزرگ کتابخوانی «امید و همدلی» از سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب خطاب به مردم ایران، به همت کانون فرهنگی هنری شهید روحی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی اکبر روحی» در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با شروع سال ۱۴۰۱ مسابقه بزرگ کتابخوانی امید و همدلی از از سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب خطاب به مردم ایران برگزار می شود، این مسابقه به همت کانون و موسسه فرهنگی هنری «شهید روحی» مشهد مقدس و با مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون شهید روحی مشهد گفت: منبع این مسابقه متن سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب خطاب به مردم ایران در روز اول فروردین ۱۴۰۱ می باشد و این مسابقه در راستای بخشی از «جهاد تبیین» صورت می گیرد. جهاد تبیین موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که می تواند باید اقدام کند.

 

وحی گفت: نیاز است تببین سخنان رهبری معظم انقلاب و این مسایل برای عموم مردم در قالب مسابقات کتابخوانی ارایه شود، نمایه متنی سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب خطاب به مردم ایران به شرح ذیل می باشد. ویژگی های نوروز ایران؛ امید، منشأ همه حرکت ها و پیشرفت ها است.

 

وی ادامه داد: علت اینکه برای امسال نیز عنوان و شعار اقتصادی انتخاب شد؛ تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی؛ نتایج اقتصاد دانش بنیان؛ تعداد شرکت های دانش بنیان باید دو برابر شود؛ مسئله کشاورزی و دامداری بسیار مهم است؛ لزوم حمایت مسئولان از شرکتهای دانش بنیان در گرو افزایش شرکت های دانش بنیان (اشتغال آفرینی)؛ گره زدن اقتصاد کشور به تحریم های آمریکا و بیان این حرف که تا تحریم است (پرهیز از وضع همین است).

 

مدیر کانون شهید روحی مشهد افزود: به هیچ وجه نمی گویم که به دنبال رفع تحریم ها نباشید؛ افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی؛ مسائل متعدد جهانی؛ انتخاب ملت ایران در مقابل جبهه استکبار؛ قضایای کشور مظلوم و مسلمان افغانستان؛ ظلمت حاکم بر دنیا و گرگ های خونخواری؛ زوایای قضایای اوکراین؛ همدلی و هم افزایی و برخی تناقض های موجود می باشد.

 

روحی یادآور شد: نحوه شرکت در آزمون به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی به نشانی www.m-ketab.ir است و علاقمندان می توانند تا ۳۰ اردیبهشت ماه در آن شرکت کنند همچنین علاقه مندان می توانند پس از ثبت نام با استفاده از کدملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور در سامانه اقدام به ورود و در صفحه ابتدائی پروفایل خود اطلاعات مسابقه را مشاهده و در آن شرکت کنند.

 

وی اظهارداشت: همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۰۹۱۵۰۷۵۱۸۴۸ در ساعات ۱۸ الی ۲۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 1163259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha