رخداد مقادیر حدی دمای بیشینه در روزهای ۱۴ و۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در زنجان

رحمن نیا از رخداد مقادیر حدی دمای بیشینه در چند روز اخیر خبر داد و گفت: دماهای بیشینه رخداده در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ بیشترین مقادیر ثبت شده در طول دوره آماری ایستگاه زنجان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در جمع خبرنگاران از رخداد مقادیر حدی دمای بیشینه در چند روز اخیر خبر داد و گفت: دماهای بیشینه رخداده در روزهای 14 و 15 فروردین 1401 بیشترین مقادیر ثبت شده در طول دوره آماری ایستگاه زنجان است.

 

رحمن نیا ادامه داد: در روز 14 فروردین دمای بیشینه شهر زنجان به 26.4 درجه سلسیوس رسید که بیشترین دمای ثبت شده در 53 سال گذشته 23.8 درجه سلسیوس بوده است.همچنین در روز 15 فروردین دمای بیشینه شهر زنجان 24.1 درجه سلسیوس ثبت گردیده که بیشینه دمای ثبت شده بلند مدت 24 درجه سلسیوس بوده است.

 

وی همچنین افزود: در اکثر ایستگاه های استان دماهای بیشینه در این دوروز یا بیشتر از مقادیر حدی یا در همان حدود بوده است که این نشان دهنده رخداد بی سابقه دما در کل استان می باشد.

 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بر اساس پیش بینی های بلند مدت در یک ماه آینده هوای گرمتر از نرمال در استان حاکم خواهد بود که البته می تواند با نوسانات دمایی نیز همراه باشد.

 

وی افزود: این شرایط گرمای هوا در حالی است که برای ماه آتی میزان بارش ها کمتر از نرمال پیش بینی شده است  و با کم بارشی مواجه خواهیم بود همراهی این دو با هم موجب تنش آبی و خشکسالی در سطح استان خواهد شد.

 

به گفته رحمن نیا، پیشنهاد می شود به منظور مدیریت صحیح منابع آب برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت صرفه جویی توسط مردم و مسولین در زمینه های صنعت، کشاورزی، خانگی، شهری و .... صورت پذیرد.

کد خبر 1163267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha