تولید ۳۰ پوستر مبتنی بر دست نوشته های شهید آوینی 

شجاعی طباطبایی گفت: ۳۰ پوستر با محتوای مبتنی بر دست نوشته های شهید آوینی به همت هنرمندان تجسمی تولید شده که همزمان با هفته هنر انقلاب در تهران و سایر استان ها به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سید مسعود شجاعی طباطبایی امروز چهارشنبه 17 فروردین در نشست خبری هفته هنر انقلاب که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: اتفاق مبارکی که امسال در هفته هنر انقلاب رقم خورد، این بود که 30 پوستر با محتوای مبتنی بر دست نوشته های شهید آوینی تولید کردیم. در این راه از هنرمندان توانمند تجسمی بهره گرفتیم. آقای مسعود نجابتی لطف داشتند و ناظر به این اتفاق بودند و خوشبختانه آثار فاخری تولید شد که در تهران و مراکز استان ها به نمایش درخواهد آمد.

 

دبیر نمایشگاه هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سردیس شهید آوینی به همت قدرت الله معماریان تولید شده است، بیان کرد: 30 سردیس شهید آوینی در مراکز استان ها ارایه می شود. اتفاق مبارکی که امسال برای هفته هنر انقلاب اسلامی رقم خورد، این بود که بحث هم افزایی با سایر ارگان ها و نهادها را داشتیم. نهادهایی مانند شهرداری و روایت فتح به کمک ما آمدند و در نظر دارند نمایشگاه هایی در هفته هنر انقلاب برپا کنند. 

 

وی اظهار داشت: نمایشگاه های آثار فرهنگی هنری در تهران و استان ها همزمان با هفته هنر انقلاب برپا می شود، به عنوان مثال در فرهنگستان نیاوران نمایشگاهی در این هفته خواهیم داشت. در حوزه هنری سه گالری داریم. گالری ابوالفضل عالی، خانه عکاسان 1 و 2 که در تمام آنها همزمان با هفته هنر انقلاب نمایشگاه برپا می کنیم. فضاهایی مثل نگارخانه ها نیز به نمایشگاه اختصاص می یابد. ماحصل زحمات هنرمندان در بیلبوردها و سطح شهر ارایه می شود. 

 

دبیر نمایشگاه هفته هنر انقلاب با اشاره به استقبال با مسابقه ما کرونا را شکست می دیم، افزود: این مسابقه را با حضور 88 کشور و همکاری یازده ارگان و نهاد برگزار کردیم. دغدغه ما در مباحث انقلاب گسترده است. در زمینه مسایل جهانی نیز ورود پیدا می کنیم و برنامه ها و نمایشگاه هایی تدارک می بینیم. نمایشگاه فلسطین تنها نیست را در این راستا برگزار کردیم. در ارتباط با مسئله جنگ اوکراین به طور جدی پیگیر بودیم. مسابقه بین المللی تناقض در حقوق بشر را طراحی کردیم، حتی فراخوان هم آماده شد اما فراخوان را منتشر نکردیم زیرا به این فکر کردم که شاید بتوانیم کاری موثرتر رقم بزنیم. در نظر داریم فضایی مانند میدان ولیعصر را پیدا کنیم و آثاری در خصوص جنگ اوکراین را در آن ارایه دهیم. در نظر داریم در چنین فضایی هم مطالبات مردمی را در قالب کاریکاتور در نظر بگیریم و هم به مباحث اجتماعی و سیاسی روز بپردازیم. 

 

گفتنی است، هفته هنر انقلاب اسلامی با شعار هنر متعهد به انقلاب از 20 تا 26 فروردین در سراسر کشور برگزار می شود. 

کد خبر 1163291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha