ثبت نام حوزه های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شد 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران سال تحصیلی خبر داد. 

به گزارش خبرگزاري شبستان از  قم، حجت الاسلام والسلمین مجتبی فاضل با گرامیداشت ماه رمضان با اشاره به آغاز پذیرش سراسری سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران ابتدا در خصوص جایگاه طلبگی اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند خدا رحمت کند کسی که کارهای ما را احیا کند و دانش ما را به دیگران یاد دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: همه ساله حوزه های خواهران و برادران در مقاطع مختلف به جذب طلبه می‌پردازند، فصل پذیرش از 15 فروردین آغاز شده است و شروع جذب با مقطع دو و سه است.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) از کسانی که دین را می آموزند و به دیگران یاد می دهند به عنوان جانشینان خود برشمرده است و ما با شعار جذب از بیوتات صالحه به جذب صحیح از نفوس مستعد برای جانشینی پیامبر(ص) می پردازیم.

در این نشست آزاده صدر شیرازی مدیرکل اداره سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در سال 1400 افزایش 15 درصدی ثبت نام نهایی داوطلبان در پذیرش اتفاق افتاد و در 21 استان کشور رشد بالایی شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: در ۱۴ استان کشور اتباع خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و هندوستان هم ثبت نام داشتند که در نهایت ۱۰۳ نفر از آن‌ها پذیرفته شدند.

صدر شیرازی بیان کرد: از افرادی که وارد حوزه علمیه خواهران شده‌اند ۶۰ درصد متاهل و ۴۰ درصد مجرد هستند، همچنین 97 درصد پذیرش شدگان حضوری و 7 درصد خوابگاهی‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید در سطح 2 نیز 11 هزار نفر ظرفیت و در سطح 3 بیش از 4 هزار نفر و در تخصصی 300 نفر ظرفیت پذیرش داریم.

مدیرکل اداره سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز

مدیریت حوزه های خواهران به آدرس paziresh.whc.ir دربازه زمانی تعیین شده مراجعه نمایند.

وی افزود: پذیرش مقطع عالی در سطح سه و کارشناسی ارشد با سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در 151 رشته محل با 14رشته تحصیلی تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاريخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت، فلسفه‌ اسلامي، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، علوم و معارف حديث شيعه و مدیریت آموزشی، انجام می‌شود.

صدر شیرازی عنوان کرد: مهلت ثبت نام تا 31 اردیبهشت و آزمون به صورت حضوری 17 تیرماه برگزار می شود.

همچنین معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز بیان کرد: در جهت کیفی سازی گزینش متقاضیان در آیین نامه سنجش و پذیرش عمومی تغییراتی از جمله تغییر مدل از ۱۲ به ۱۴ و کاهش سن از ۴۵ به ۴۰ سال ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسینعلی تهرانی عنوان کرد: دو رشته علوم و معارف شیعه و مدیریت آموزشی به سطح ۳ افزوده شده است و آزمون به صورت حضوری و در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.


وی گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حدود ۵۰۰ مدرسه دارد که از این تعداد ۴۱۸ مدرسه سطح دو، ۸۴ مدرسه سطح سه و ۲۰ مدرس هم مربوط به سطح چهار است، ضمن اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار طلبه خواهران در مدارس علمیه این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1163340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha