شهید کاظمی، شهید شاخص استان گلستان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

شهید سیدکاظم کاظمی، به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ استان گلستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، با اعلام معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای استان گلستان، شهید سیدکاظم کاظمی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ استان گلستان انتخاب شده است.

 

شهید کاظمی متولد اول شهریورماه سال ۱۳۳۶ در ارادان است که در دوم شهریور سال ۱۳۶۴ در جنوب منطقه طلائیه به فیض شهادت نائل آمد.

 

سيد کاظم در فروردين سال 1358 با گذراندن دوره آموزش عمومي سپاه در پادگان امام علی (ع) به عضويت سپاه در آمد و پس از اتمام دوره، با توجه به اينکه کردستان از سوی ضدانقلاب دچار آشوب شده بود به نقده اعزام شد.

 

شهيد کاظمی پس از مراجعت از ماموريت کردستان با تعدادی از برادران جان برکف و مخلص انقلاب و سپاه، واحد اطلاعات را با تشکيلات منسجمی پايه ريزی کرد.

 

در سحرگاه روز دوم شهريور ماه سال 1364 و همزمان با شهادت مولا و جد بزرگوارش امام محمد باقرعلیه‌السلام، همراه تعدادي از برادران رزمنده جهت بازديد از خطوط مقدم جبهه جنوب در منطقه طلائيه، از طريق آب در حال حرکت بودند که بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به سختی مجروح و به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 

شهيد حسينی فرمانده تيپ اطلاعات که در لحظه شهادت کنار او حضور داشت، چنين نقل کرده است:

 

«وقتی در داخل قايق، ترکش به سر شهيد کاظمی اصابت نمود، از جای خود برخاست و دستها را به سوی آسمان بلند نمود و با خدايش راز و نياز کرد و لحظه ای بعد در کف قايق به سجده رفت و آنگاه شهيد شد.»

 

گفتنی است شهیده فاطمه اسدی، شهید شاهرخ ضرغام و شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی شهدای شاخص امسال معرفی شدند.

 

کد خبر 1163414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha