استقبال نمازگزاران از طرح «تلاوت قرآن» در کانون بعثت تویسرکان

خدابخشیان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نخستین طرح تلاوت قرآن با استقبال خوب نمازگزاران و اعضای کانون بعثت در مسجد النبی (ص) شهرستان تویسرکان برگزار شد.

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: نخستین مرحله طرح جلسه تلاوت قرآن شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء به همت کانون فرهنگی هنری بعثت در مسجد النبی(ص) شهرستان تویسرکان استان همدان برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان افزود: طرح جلسه تلاوت قرآن شب گذشته(17 فروردین ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نمازگزاران و مسئولین شهرستانی و قاریان قرآن به همت کانون فرهنگی هنری بعثت  در مسجد النبی(ص) برگزار شد.

 

وی ادامه داد: «سید هادی عربی» دبیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان تویسرکان و عضو اصلی هیأت مدیره استان و عرفان بختیاری از قاریان این مراسم بودند.

 

وی با بیان اینکه این جلسه به مدت یک ساعت برگزارشد، تصریح کرد: این طرح با استقبال با شکوه نمازگزاران برگزار شد و با توجه به استقبال اعضای هیأت امنای مسجد و امام جماعت و اهالی محله این طرح به صورت مستمر در طول سال نیز برگزار می شود.

 

خدابخشیان اضافه کرد: یکی از اسماء قرآن ذکر است که خود این اذکار خدا را به یاد انسان می‌آورد و بدین ترتیب چون تلاوت قرآن ایمان و توکل و یاد خدا را در انسان زیاد می‌کند بنابراین شیطان از این کار- تلاوت و ارتباط با قرآن-ممانعت می‌کند.

 

وی  یادآور شد: وقتی تلاوت قرآن زیبا و جذاب باشد هم باعث توجه و جذب افراد زیادی به سوی قرآن می‌شود و هم یک نشاط معنوی خاصی از سوی قاری قرآن به دیگران منتقل می‌گردد و زمینه تدبر و حفظ قرآن را نیز در دیگران زیاد می‌کند.

 

 

کد خبر 1163450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha