بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروزی امسال هفت میلیون و ۸۲۰ هزار و ۷۷۱ تردد در محورهای استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ درصد افزایش یافت.

«جعفر شهامت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال اجرا شد و در این مدت ورود ۷۳۳ هزار دستگاه و خروج ۷۱۶ هزار دستگاه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۵ درصد و ۴۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: تردد ورودی و خروجی در  استان نسبت به سال گذشته 46.3 درصد افزایش داشته که خراسان شمالی رتبه یازدهم کشور را در این ایام کسب کرده است.

 

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی شمار قربانیان سانحه جاده ای در نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در این مدت ۲۰ هزار و ۷۸۷ تخلف سرعت و لحظه ای توسط ۲۹ سامانه ثبت تخلف سرعت به منظور اعمال قانون به پلیس راهور ارسال شد.

 

شهامت در بخش دیگر سخنان خود از جابجایی ۷۰ هزار و ۹۱۰ مسافر توسط ناوگان عمومی استان در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۱ هزار و ۲۸۵ سفر جابجا شدند.

 

وی گفت: شمار مسافران و سفرها با ناوگان عمومی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است که دلیل آن عدم ممنوعیت تردد برای ناوگان شخصی در نوروز امسال بود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال، ۷۷۰ دستگاه ناوگان مسافری بین شهری با بیش از هفت هزار صندلی برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شد.

 

 

کد خبر 1163452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha