هنرمندان شیروانی در حوزه موسیقی مقامی کشور خوش درخشیدند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: هنرمندان شیروانی در حوزه موسیقی مقامی کشور خوش درخشیدند.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: چهار تن از هنرمندان این شهرستان در موسیقی مقامی خوش درخشیدند و موفق به دریافت گواهی درجه (۱) و (۲) هنری کشور شدند.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: شیرویه مقدم در حوزه نوازندگی قشمه، قربانعلی دستیار نوازندگی دهل و کمانچه، روشن علی گل افروز در دوتار نشان درجه (۱) و محمد رحیم آدینه پور در نوازندگی کمانچه نشان درجه (۲) هنری کشور را کسب کرد.

 

عباسپور خاطرنشان کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد اعطای درجه هنری و سطح آن را مشخص می‌کند که هنرمندان این شهرستان توسط این شورا برگزیده شدند.

 

وی اضافه کرد: درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود، به این ترتیب که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری، درجه دو معادل مدرک فوق لیسانس‌، درجه سه معادل مدرک کارشناسی، درجه چهار معادل مدرک فوق دیپلم و درجه ۵ معادل مدرک دیپلم است.

 

وی تصریح کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری است که طی سال های گذشته اولین درجه هنری این شهرستان را خان محمد آدینه پور در رشته موسیقی کسب کرده است.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1163456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha