هنر انقلاب اسلامی در کرمان؛ از زیرساخت های جدید تا حمایت از آثار فاخر/تصویرسازی نوینی به مدد وجود حاج قاسم در حال شکل گیری است

اسدی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان در سال گذشته و اعلام برنامه های سال جاری، گفت: به برکت وجود شهید سلیمانی تصویر نوینی از کرمان در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجتبی اسدی، پنجشنبه(۱۸ فروردین) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آوینی و  هفته هنر انقلاب اسلامی؛ گفت: سخن از هنر انقلاب اسلامی سخن از سه ویژگی است.

 

 

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان هنر انقلاب اسلامی را مبتنی بر "مفاهیم ارزشمند اسلامی و توحیدی" " منش و روش انقلابی" و " هنر منتقد" دانست و افزود: نگاه هنر انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی و تمدن ساز است.

 

 

 

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به وضع موجود اکتفا نمی کند بلکه هنر مسئله مند است؛ اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری بی تفاوت و محفلی نیست بلکه مشکل مردم دنیا برای او مهم است.

 

 

 

اسدی " توانمندسازی، تولید اثر هنری، برگزاری رویدادهای هنری و تصویرسازی نوین از کرمان" را از رسالت های کلی حوزه هنری استان کرمان برشمرد و گفت: برای توانمندسازی جوانان و کشف استعدادهای هنری، سال گذشته حدود ۴۰ برنامه شامل بیش از هشت دوره آموزشی، ۲۵ دورهمی هنرمندان و چهار کارگاه آموزشی برگزار کردیم.

 

 

 

وی در خصوص تولید اثر هنری به تولید ۱۵ برنامه صرفاً در دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: بخش عمده ای از این برنامه ها تولیداتی است که با هنرمندان جوان شکل گرفته و در حوزه رویدادها هم گرچه به دلیل کرونا کم فروغ بود اما سال گذشته رویداد نقدکتاب، روایت حبیب و نشست مدیران حوزه های هنری کشور برگزار شد.

 

 

 

 

اسدی همکاری با شهرداری کرمان برای نمایش تصاویر شهدا به ویژه در سالگرد شهادت شهید سلیمانی و کارگاه های تایپوگرافی و نمایش آثار هنرمندان در سطح شهر را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اثر هنری باید به دست مردم برسد.

 

 

 

وی در خصوص مهمترین برنامه های سال جاری هم ابتدا به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: این برنامه ها با دیدار با امام جمعه آغاز می شود و علاوه بر این؛ معرفی جوانان هنرمند و تجلیل از پیشکسوتان همراه با ضیافت افطاری از دیگر برنامه های پیشنهادی بینی شده است.
 

 

 

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان از برگزاری مجدد شب شعر طنز "دولخ" در اواخر خردادماه جاری پس از دو سال وقفه کرونایی خبر داد و اظهار کرد: طنز؛ فضای نقد جدی را به لطیف ترین قالب بیان می کند.

 

 

 

وی از تولید پویانمایی کودکانه "در امتداد مسیر" به مناسبت روز قدس و با محوریت مقاومت به دو زبان فارسی و عربی خبر داد و گفت: برنامه بعدی، بهره برداری از سینمانور کرمان با همکاری معاونت عمرانی استانداری در شهریورماه جاری است که یک پردیس سینمایی به ظرفیت ۹ سالن ایجاد می کند.

 

 

 

اسدی توضیح داد: این سینما پس از زلزله بم تعطیل شد که امیدواریم با بهسازی و مقاوم سازی آن، فیلم های سال آینده جشنواره فجر را نمایش بدهد زیرا پردیس سینمایی نور، نیاز فرهنگ و هنر استان است که سالیان سال به آن احتیاج دارد و برآورد اولیه هزینه عمرانی و تجهیزات آن ۸ تا ۱۰میلیارد تومان است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه حسب دستور دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه سینماها تحویل یک نهاد و حوزه هنری شود؛ گفت: سینماهای در اختیار بنیاد مستضعفان، همه تحویل شده اما بنیاد شهید هنوز تعدادی از سینماها را تحویل نداده که در کرمان، سینما شهر تماشا دست بنیاد شهید است.

 

 

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان به روز نبودن زیرساخت های فرهنگی هنری در کرمان را یکی از دلایل عدم استقبال برای برگزاری رویدادهای ملی دانست و افزود: برای همین خیلی از رویدادها به سمت کرمان نمی آید.

 

 

 

وی تصریح کرد: کرمان اما بعد از شهادت شهید سلیمانی، تغییر کرده و نه فقط در رویدادهای انقلابی که حتی در سنت ها و مناسک ما هم تغییر ایجاد کرده است و امروز بسیاری از مراسم عقد در کنار مزار حاج قاسم انجام می شود و فضای گردشگری استان هم متاثر از وجود شهید سلیمانی است و حتی تراکنش های مالی صنایع دستی هم بالا رفته است.

 

 

اسدی در پایان اظهار کرد: حوزه هنری همچنین از فیلم های فاخر با نگاه ترویج این آثار حمایت می کند از جمله اینکه امکان تماشای فیلم های منصور و موقعیت مهدی را با ارائه تخفیف فراهم می کند.

کد خبر 1163488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha