۸۰۸ تُن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شد

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: سال گذشته، ۸۰۸ تُن بذور اصلاح شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این نهاده ها یارانه دار بودند که طی این مدت یاد شده 5 هزار و 138 تُن کود، 27 هزار و 600 کیلوگرم سم و مواد شیمیایی و 808 تُن بذور اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین و توزیع نهاده های دامی و تولیدی و کشاورزی، 5.5 مییلون لیتر سوخت توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی توزیع شد.

 

شجاعی عنوان کرد: شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که در این شهرستان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده، 10 هزار تن انواع نهاده های دامی شامل جو، کنسانتره، کنجاله سویا و ذرت بین عشایر و دامدان این شهرستان توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: این میزان نهاده دامی یارانه دار و توسط هشت شرکت تعاونی، روستایی و کشاورزی تامین و توزیع شد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان با بیان اینکه در راستای کمک به دامداران شهرستان و به دلیل کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تداوم تولید محصولات پروتئینی این نهاده‌های دامی توزیع شد ادامه داد: دامداران نیاز بیشتری به نهاده‌های دامی دارند که موجب تقاضای بیشتر و مراجعه دامداران به عوامل توزیع نهاده‌های دامی می شود.

 

شجاعی بیان کرد: ۵۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در شهرستان شیروان نگهداری می شود.

 

کد خبر 1163498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha