دستگاه های متولی باید حمایتگر خانواده های زندانیان باشند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افرادی هستند که عامدانه و یا جاهلانه دچار جرم و تبهکاری شده که برای آرامش جامعه نیاز به حبس وجود دارد، گفت: دستگاه های متولی باید حمایتگر خانواده های زندانیان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، منصور بیژنی، مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سال نو و ارائه گزارشی از عملکرد زندان ها با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این نشست نیز ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در هر جامعه ای زندان از ضروریات محسوب می شود، چرا که افرادی هستند که عامدانه و یا جاهلانه دچار جرم و تبهکاری شده که برای آرامش جامعه نیاز به حبس وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: دعا می کنیم که اصلاً زندان وجود نداشته باشد، ولی برای متنبه شدن افراد خطاکار ضروری و لازم است.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: هرچند زندانیان به واسطه تعالیم اصلاحی و خدمات رفاهی در زندان مواجه هستند، ولی خانواده های آنان به دلیل فقدان سرپرست شان در مشکلات و سختی ها بسر می برند که لازم است از سوی همه دستگاه ها و نهادهای متولی از آنها حمایت شوند تا چرخه آسیب بزهکاری تکرار نشود.

 

آیت الله حسینی گفت: با ارائه گزارش مطلوب از عملکرد زندان ها اشتغال، آموزش حرفه و فن های مثبت و درآمد زا به زندانیان می تواند در هنگام آزادی و بازگشت به جامعه آنان را در مسیر صحیح قرار

 

منصور بیژنی نیز ضمن عرض تبریک سال نو، به ارائه گزارشی از عملکرد زندانها در حوزه های مختلف های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، قضائی و ستاد دیه پرداخت و اظهار کرد: همکاران تلاشگر ما در جامعه زندانبانی با تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف متعالی سازمان، شبانه روز در تلاش هستند تا وظیفه خطیر زندانبانی خود را انجام دهند.

 

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار در زندان بسیار حساس و دشوار است، افزود: مجموعه زندان ها با افرادی مواجه هستند که از جامعه رانده و گرفتار حبس شده اند، لذا ما نیز بنا به وظیفه و در راستای تکریم حقوق آنان و رعایت اصل کرامت انسانی در راه اصلاح و بازپروری آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته در راستای تکریم زندانیان و خانواده های آنان اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله اینکه ۷۶۰ خانواده زندانی تحت حمایت انجمن های حمایت زندانیان قرار گرفت، ۲۵ نفر با دریافت تسهیلات یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی صاحب شغل و حرفه شده و هزار و ۳۴۱ نفر نیز با همکاری مراجع قضایی با پایان حبس آنان موافقت شده و از زندان آزاد شده اند.

 

بیژنی گفت: امیدوارم با راهنمایی های مدبرانه نماینده ولی فقیه، همکاری های بیش از پیش و استفاده از روحانیون مبلغ در فرایند اصلاح و بازپروری، ما را به تحقق اهداف والای سازمانی مساعدت و همراهی نمائید.

کد خبر 1163509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha