محکومیت هتک حرمت حرم مطهر رضوی از سوی علمای اهل سنت استان گلستان/ دشمن وحدت شیعه و سنی را نشانه گرفته است

علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان اقدام شنیع یک عنصر تروریست‌های تکفیری در حرم مطهر رضوی و حمله به سه روحانی جهادگر را به شدت محکوم کردند و آن را توطئه جدید استکبار برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان دانستند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، روز سه شنبه 16 فروردین ماه یکی از عناصر تکفیری با چاقویی که در دست داشت به سه روحانی حمله کرد و یکی از آنان را به شهادت رساند.

 


این اتفاق آن هم در حرم مطهر رضوی واکنش‌های گسترده‌ای را به ویژه از سوی اهل سنت کشور از جمله در استان گلستان در پی داشت که علما و روحانیون برجسته ترکمن، هتک حرمت حرم مطهر رضوی را به شدت محکوم کردند.

 


اهل سنت استان گلستان همواره پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و این را در مناسبت های مختلف و بزنگاه ها نشان دادند.

 


عشق و محبت اهل بیت (ع) نیز یکی از نقاط اشتراک شیعه و سنی است تا جایی که ترکمن های ایران از امام رضا (ع) به عنوان قزل امام یعنی امام طلایی که همچون نور می درخشد، یاد می کنند.

 


ترکمن ها ارادت خاصی نسبت به امام رضا (ع) دارند و شفاعت، زیارت و مدد جستن از اهل‌بیت (ع) را گوشه‌ای از اعتقادات خود می دانند.

 


قزل امام، لفظی است که ترکمن‌ها در خطاب کردن امام رضا (ع) به کار می‌برند و به معنای امام طلایی است و آنها حتی بیشتر اسم فرزندانشان را مشهدجان می‌گذارند و  اکثریت ترکمن‌ها قبل از سفر حج به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

 


بنابراین جایگاه ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) در نزد اهل سنت، جایگاه والایی است.

 


از همین روی اینگونه جنایت‌ها و حرکت‌های شنیع جایگاهی در بین اهل سنت ندارد و به شدت از سوی آنان محکوم می شود.

 


علما و روحانیون برجسته اهل سنت استان گلستان، اقدام این عنصر تکفیری را برنامه ریزی دشمن و استکبارجهانی برای ضربه زدن به وحدت و انسجام شیعه و سنی عنوان و آن را به شدت محکوم کردند.

 


عبدالجبار آخوند میرابی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: مسلمان واقعی کسی است که نه فقط مسلمانان بلکه همه انسان ها از دست و زبان او در امان باشند.

 


امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در واکنش به حادثه روزهای گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: این کار یک مسلمان شیعه و سنی نیست بلکه اقدامی برنامه ریزی شده از سوی دشمن صهیونیست است که باید این توطئه ها را در نطفه خفه کرد.

 


وی افزود: اهل سنت به اهل بیت (ع) ارادت داشته و دارد و این جنایت‌های دشمنان را به شدت محکوم می‌کند.

 


ابوبکر آخوند خوجملی نیز با محکوم کردن جنایت تروریست های وهابی در حرم امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دشمن با چنین اقداماتی درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان بوده و لازم است شیعه و سنی هوشیاری باشیم.

 


دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با اشاره به ارادت اهل سنت به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع ) گفت: حرم اهل بیت (ع) نماد وحدت و همبستگی مسلمانان است و دشمن با این اقدامات مذبوحانه به دنبال کمرنگ کردن نقش و جایگاه اماکن ذهبی و تحت تأثیر قراردادن اعتقادات مردم است.

 


وی افزود: نیت شوم دشمن ضربه زدن به وحدت امت اسلامی است تا از این طریق امنیت ملی ما را خدشه دار کند.

 


عبدالجلیل آخوند فرهمند نیز این اقدامات دشمنان و ایادی آنها را اوج زبونی آنان دانست و اظهار کرد: وقتی دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد دسیسه چینی های جدیدی انجام می دهد که نمونه اش را در حمله روحانیون و به شهادت رساندن یکی از این افراد، مشاهده می کنیم.

 


این روحانی برجسته اهل سنت استان گلستان خاطرنشان کرد: کسی که افراد مومن و مسلمان را به شهادت می رساند بویی از انسانیت نبرده و این اقدامش مصداق ترور و جنایت است.

 


وی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان در مواجهه با توطئه ها و نقشه های دشمنان، این جنایت عناصر تکفیری وهابی را به شدت محکوم کرد.

 

 

کد خبر 1163541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha