برگزاری همایش هفته گرامیداشت فرهنگ و هنر انقلاب در میلاجرد

دلشادی از برگزاری همایش هفته گرامیداشت فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در میلاجرد خبرداد.

«سینا دلشادی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و تسلیت سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، افزود: در هفته ای که به این عنوان نامگذاری شده است برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان ترتیب داده شده است که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اصحاب فرهنگ و هنر و... برگزار می شود.

 

وی به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری همایش هفته گرامیداشت فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در شهر میلاجرد، از جمله برنامه های این ایام است که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول سخنرانی استاندار مرکزی، تقدیر از هنرمندان، شعر خوانی و برگزاری مجلس نامه شهید آوینی را از جمله برنامه های این روز دانست.

 

دلشادی با اشاره به اینکه بر اساس طرح عدالت فرهنگی برنامه ها از مرکز استان به شهرستان ها منتقل شده است، افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و توجه به مناطق کمتربرخوردار، برنامه های امسال بیشتر در شهرستان ها و مناطق محروم برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین به برپایی نمایشگاه تجسمی و نشست های تخصصی با موضوع شهید آوینی در شهرستان های تابعه اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش هنر انقلاب اسلامی با حضور صفار هرندی در روز 21 فرودین در شهرستان ساوه از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی همچنین به آیین تقدیر از هنرمندان نیز اشاره کرد و گفت: در هر شهرستان به طور  متوسط از سه نفر و در مرکز استان نیز از بیش از 35 هنرمند در برنامه های مختلف تقدیر خواهد شد.

کد خبر 1163552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha