هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین سیره و منش شهید آوینی

میرزایی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای تبیین سیره و منش این شهید گرانقدر در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «رضا میرزایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برای این هفته تدارک دیده شده است که با حضور مسئولان استانی و شهرستان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می شود.

 

رئیس حوزه هنری استان مرکزی، تجدید پیمان با آرمان های شهدا و امام شهدا با حضور اصحاب فرهنگ و هنر را از جمله برنامه های این ایام دانست و افزود: رونمایی از سردیس شهید آوینی، افتتاح نمایشگاه پوستر مجموعه آثار هنرمندان در حوزه هنری، اجرای نمایش خیابانی در سطح استان با هدف ترویج و تبیین فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این هفته است.

 

وی اجرای برنامه توسط هنرمندان و گروه های سرود در محافل مختلف، برپایی 3 نمایشگاه شهری آثار تجسمی، برگزاری جشن امضاء کتاب با حضور هنرمندان و برپایی نشست های تخصصی ویژه تمامی رشته های هنری با حضور اساتید مطرح کشوری، به میزبانی حوزه هنری را از دیگر برنامه های این ایام دانست.

 

این مقام مسئول همچنین به اجرای نمایشنامه خوانی توسط گروه های هنری نمایشنامه خوان نیز خبر داد و گفت: همزمان با جمع خوانی قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک در ماه مبارک رمضان، هنرمندان خوشنویس نیز در مصلا حضور یافته و به کتابت آیات نورانی کلام وحی می پردازند.

 

میرزایی حضور هنرمندان خوشنویس در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان خمین را از دیگر برنامه های این هفته دانست و خاطر نشان کرد: همزمان با حضور هنرمندان خوشنویس در بیت امام خمینی (ره) یک نشست شعر خوانی نیز با حضور شاعران و پیشکسوتان برگزار می شود.

 

رئیس حوزه هنری استان مرکزی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی اصحاب رسانه در راستای پوشش اخبار به ویژه در هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: برگزاری نشست هنرمندان با استاندار مرکزی و تقدیر از 40 تن از هنرمندان و فعالان رسانه، برگزاری نشست با آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، برگزاری نشست هنرمندان با صفار هرندی در شهرستان ساوه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

این مقام مسئول زبان هنر را بهترین زبان برای بیان مفاهیم دانست و اضافه کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای تبیین سیره و منش این شهید گرانقدر به زبان هنر در جامعه است.

کد خبر 1163560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha