جای خالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسات کمیته اطلاع رسانی کرونا

جلسات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان هر هفته به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار می شود و در هر جلسه دانشگاه علوم پزشکی غایب جلسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، جلسات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان در حالی هر هفته به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار می شود که دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی بهداشت و درمان و اطلاع رسانی کرونا استان، غایب همیشگی آن است.

 

در این جلسات هفتگی نمایندگان خبرگزاری ها و رسانه های عضو کمیته اطلاع رسانی، نماینده صداو سیما، نمایندگان دستگاه عضو ستاد کرونا و مدیر خانه مطبوعات و غیره حضور دارند و به ارائه نظر و پیشنهاد برای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا می پردازند و پس از تائید مصوبات آن توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی کرونا در ستاد کرونای استان مطرح می شود.

 

حال با این وجود و نبود نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی گلستان و نداشتن اطلاعاتی دقیق از وضعیت شیوع کرونا در استان و آمار دقیقی از واکسیناسیون و اقدامات صورت گرفته، سبب شده تا رسانه های عضو نتوانند آنطور که باید در این راستا، قلم بزنند.

 

«احمد گلچین»، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این جلسه گفت: ارائه آمار شفاف برای مردم تبدیل به یک ضرورت شده است و نیاز است مردم در این زمینه اطلاعاتی داشته باشند.

 

وی، راه اندازی تیم های سیار واکسیناسیون با الگوگیری از شهرستان گمیشان و پاسخگویی کمیته علمی کرونا را در افزایش واکسیناسیون تاثیرگذار دانست.

 

گلچین، حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه کمیته اطلاع رسانی کرونا را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

 

 

«غلامرضا روشندل»، عضو کمیته علمی ستاد کرونای گلستان نیز در این جلسه، گفت: اعلام تاثیرات دوز سوم کرونا در بین مردم بسیار موثر است و ارائه اطلاعات ناقص و و نادرست در جامعه باعث بی تفاوتی مردم خواهد شد.

 

وی افزود: رسانه ها نقش مهمی در انتشار مستندات و واقعیات علمی تاثیرگذار برای اطلاع رسانی و کنترل بیماری و رعایت  پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون مردم برعهده دارند.

 

روشندل در خصوص سویه جدید ویروس کرونا در برخی از کشورها نیز گفت: این سویه ترکیبی از اومیکرون و دلتا است که میزان سرایت آن بیشتر است.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با انجام سه دوز کامل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا این بیماری ریشه کن شود.

 

 

کد خبر 1163594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha