تصویب ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری بیرجند

بهترین با بیان اینکه بضاعت‌مان را برای استقبال از نوروز در شهر بیرجند انجام دادیم، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی بهترین» امروز (۱۸ فروردین) در نشست خبری اظهار کرد: بررسی سیر تحولات مدیریت شهری از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۰ نشان می دهد ما دو شورای شهر پنجم و ششم و سه شهردار را داشته ایم.

 

شهردار بیرجند با اشاره به توقف کامل همه پروژه های عمرانی شهرداری در شروع مدیریتش، گفت: در همین زمان پروژه های افتتاح شده ناقصی را تحویل گرفتیم که سر دسته آنها فرهنگسرای شهر بود که با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث شده است.

 

وی ادامه داد: در زمان تحویل فرهنگسرای شهرداری ۲۳ مشکل فنی و ایمنی وجود داشت و ۲ ماشین آتش نشانی را در فاصله نزدیک فرهنگسرا مستقر کردیم که اگر حادثه ای رخ داد بتوانیم در کمترین زمان ممکن آن را مدیریت کنیم. حتی سرویس های بهداشتی این مجموعه رو به قبله ساخته شده بود و با بارندگی، از سقف و پله ها آب جاری می شد که در کمتر از یکماه مسائل فنی و ایمنی فرهنگسرا را مرتفع کردیم.

 

از پروژه های عمرانی متوقف تا ناقصی که تحویل بهترین شد

بهترین با اشاره به پروژه های ناقص پارک نشاط، پارک انقلاب، پارک جنگی، پارک بانوان، شهربازی، دریاچه بوستان کاجستان و باغ پرندگان که به ظاهر افتتاح شده بود، تصریح کرد: از چهار ماه قبل که مدیریت شهرداری را برعهده گرفتم هنوز در پارک جنگلی، باغ پرندگان و شهربازی برای تکمیل پروژه مشغول کار هستیم تا سریع تر وارد مدار خدمت به شهروندان کنیم چون فقط ۵۰ درصد کار انجام شده بود.

 

شهردار بیرجند بیان کرد: با توجه به منابع و زمان محدود مجبور بودیم که پروژه ها را اولویت‌بندی کنیم بنابراین ۶ پروژه شامل سایت پسماند، بوستان طبیعت بند دره، دو‌راست گرد در خیابان پاسداران و مدرس، آیلند ظفر و بوستان مهر در مهرشهر را انتخاب و طی مدت سه ماه تکمیل کردیم.

 

وی با اعتقاد به اینکه پروژه های مدیریت شهری کوچک مقیاس با صرف هزینه و زمان کمتر اجرا شد اما در بسیاری از موارد برای شهروندان کاربردی‌تر بود، تصریح کرد:پروژه ها در شهرداری همیشه بزرگ مقیاس نیست گرچه آنها هم برای مدریت شهری نیاز هستند.

 

شهرداری را با ۸۵ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

بهترین با تأکید بر اینکه شهرداری را با ۸۵ میلیارد تومان بدهی و پروژه‌های نیمه‌تمام تحویل گرفتم، افزود: مانده بدهی بازار و پیمانکاران و تملکی ۱۹۵ میلیارد ریال، بدهی بانک ها بابت تسهیلات ۲۷۰ میلیارد ریال، بدهی پیمانکاران از محل اعتبارات ۱۸ میلیارد ریال، بدهی به آب و فاضلاب بابت تهاتر آب بهای فضای سبز ۵۹ میلیارد ریال، کمک به کتابخانه ها ۱۵ میلیارد ریال، کمک به آموزش و پرورش ۱۸ میلیارد ریال، سهم شورای شهر ۱۰ میلیارد ریال، بازنشستگان ۱۲ میلیارد ریال، سخت و زیان آور بودن کار ۲۷ میلیارد ریال، بدهی به کارشناسان رسمی دادگستری ۳۶۰میلیون ریال، آسفالت، مطالبه هزینه مصالح مصرفی آسفالت چهار میلیارد ریال، خلع ید و قلع و قمع اشخاص و ورثه ۱۲۰، ۴۰  و ۷۰ میلیارد ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری را در شرایط سختی تحویل گرفتم، بیان کرد: ۱۰۸ میلیارد تومان هم تعهدات ایجاده شده در شهرداری است که مجموع بدهی ها و این تعهدات کنونی شهرداری بیرجند ۱۹۳ میلیارد تومان است.

 

شهردار بیرجند با اشاره به مدیریت ساخت و سازها در این مدت با توجه به طرح تفصیلی شهر، ادامه داد: علی رغم افزایش ۶۰ درصدی مصالح ساختمانی، ۵۴ درصدی دستمزد کارگری و ۵۷ درصدی هزینه های نظام مهندسی در سال گذشته اما عوارض صدور پروانه شهرداری براساس مصوبه شورای شهر ۲۵ درصد است که همین عوارض پایین نیز در برخی مناطق کم برخوردار شمال شهر بخشودگی دارد.

 

بهترین خاطرنشان کرد: مدیریت میدان میوه و تره در طی ۱۰ سال گذشته اقدامی بی‌نظیر بود که ۱۱ غرفه فعال هستند و روزانه ۴۰ تن میوه و تره بار را با قیمت کلی فروشی توزیع می کنند.

 

وی به اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار در سال ۱۰۴۱ اشاره و تصریح کرد: شروع فرایند کمیته استقبال از بهار در تیرماه است که پس از داوری آثار، ساخت و جانمایی المان ها در بهمن و اسفند انجام می شود حال جای سوال است که چرا برخی از اعضای شورای شهر که دل نگران بودند نظارت بر کار شهردار قبلی نداشتند و این فرایند به آذرماه رسید اما باز هم مورد بازرسی و نظارت قرار نگرفت بنابراین وقتی بنده در آذرماه مدیریت شهر را بر عهده گرفتم فرصتی برای انجام اقدامات استقبال از بهار نبود؛ اگر قرار است دل نگران شوند زمان آن از شروع فرایند در تیرماه است.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه در بهار سال گذشته ۱۰ المان نوروزی با بودجه ۹۹۷ میلیون تومانی ساخته شد، تصریح کرد: اما در بهار امسال ۱۶ المان با ۱۹ میلیون تومان اعتبار ساخته و بازسازی شد که در اینجا شهرداری بودجه میلیاردی ساخت المان و پرداخت پول و سکه به هیات داوران را حذف کرد.

 

بهترین یادآور شد: المان های نوروزی در مدت کمتر از یک ماه با استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق شهرداری و اموال ضایعاتی در انبار ساخته و بازسازی شد.

 

بضاعت شهرداری برای نوروز ۱۴۰۱

وی با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند در نوروز ۱۴۰۱، بیان کرد: ۶۰ هزار متر رنگ آمیزی میادین و جداول شهر با کمک انجمن حمایت از زندانیان، اجرای ۱۰ برنامه نوروز خوانی، چهار برنامه جشن شادی در فرهنگسرا، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نقاشی دیواری و دیوارنگاری، اجرای ۹۰۰ متر ریسه و نورپردازی، خرید و اهدای هزار گلدان به شهروندان در محل آرامستان، افتتاح بوستان خطی مهرشهر، بوستان طبیعت، آیلند ظفر، کاشت ۲۴۰ هزار انواع گل، افزایش تنظیف اماکن عمومی، نصب ۱۶ المان نوروزی، راه اندازی میدان میوه و تره، توزیع چوب و پلاستیک در روز طبیعت در بین شهروندان، ۶۲ هزار متر مربع اسفالت معابر خاکی سطح شهر، ۵۰ هزار متر خط کشی محوری و رنگ آمیزی گذرگاه های عابر پیاده، ساخت و نصب ۲۰ عدد مخزن جمع آوری زباله خشک و قابل بازیافت از جمله این اقدامات است.

 

شهردار بیرجند در ادامه با بیان اینکه عده قلیلی که صدای بلندی دارند خیلی برای ما ملاک نیستند و باید مردم عملکرد شهرداری را در این مدت کوتاه قضاوت کنند، تأکید کرد: انتقاد حق مردم است اما باید انصاف و رعایت احترام شود و با صداقت می گویم با توجه به زمان و بودجه در اختیار آنچه بضاعت‌مان بود در نوروز امسال در خدمت شهروندان بودیم.

 

شهرداری در انتظار تصویب طرح جامع ترافیکی بیرجند

بهترین با بیان اینکه منتظر تصویب طرح جامع ترافیک در شورای عالی هستیم، گفت: نظر شهرداری بیرجند در زمینه اراضی پادگان ۰۴ همان نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقال پادگان به خارج از شهر است که باید تمامی زمین‌ها تحویل راه و شهرسازی و در نهایت شهرداری شود.

 

وی با اشاره به پروژه مجتمع هلال تصریح کرد: اواخر سال گذشته جلسات خوبی در معاونت عمرانی استانداری برای این پروژه برگزار و مقرر شد شرکت سرمایه‌گذاری هلال واحدها را تحویل شرکت‌ها و متقاضیان بدهد و در هیئت تطبیق هم مصوبه تاسیس پارکینگ هلال دچار مشکل بود که در جهت حل آنها قدم‌های خوبی برداشتیم تا کلاف سردرگم برداشته شود و باید با تغییر لایحه کارها را انجام دهیم تا کار مزایده زمین‌ پارکینگ انجام شود.

 

توسعه روز بازار غفاری در حال اجرا است/ تصویب بودجه ۴۰۰ میلیاردی برای امسال

شهردار بیرجند بیان کرد: در حال حاضر روز بازار خیابان غفاری در حال توسعه و غرفه های آن در حال بازسازی است ضمن اینکه قرارداد غرفه داران تمدید نشده و ما به دنبال این هستیم که از طریق برگزاری مزایده در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

 

وی در پایان بودجه اولیه پیشنهادی شهرداری بیرجند به شورا برای سال ۱۴۰۱ را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اما با کسر ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1163598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha