مسمومیت غذایی دانشجویان علوم پزشکی جهرم را راهی بیمارستان کرد

رحمانیان با اشاره به اینکه مسمومیت غذایی دانشجویان علوم پزشکی جهرم را راهی بیمارستان کرد، گفت: اظهار نظر نهایی در مورد علت اصلی این اتفاق به نتیجه نمونه های ارسالی به آزمایشگاه بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (پنجشنبه ۱۸ فروردین) به خبرنگاران گفت: شامگاه روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، تعدادی از دانشجویان دانشگاه دچار علائمی شبیه مسمومیت غذایی از جمله دل پیچه، تهوع، استفراغ و تب و لرز شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفت و لیستی از دانشجویانی که دارای کوچکترین علامت بودند نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه معاونت فرهنگی و دانشجویی تهیه شد.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶ نفر از دانشجویانی که دارای علائم نسبتا شدیدتری بودند به بیمارستان «استاد مطهری» مراجعه کردند، عنوان کرد: این ۶ دانشجو خوشبختانه با سرم درمانی بصورت سرپایی مداوا شدند و به خوابگاه برگشتند.  


رحمانیان عنوان کرد: صبح روز بعد نیز جلسه ای با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی، مدیران و کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه این معاونت و معانت بهداشتی برگزار شد و تمام جوانب این اتفاق مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: چلو ماهی و جوجه کباب از غذاهای سرو شده در وعده افطار دانشجویان بوده که نمونه آن ها برای بررسی سلامت به آزمایشگاه ارسال شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اظهار نظر نهایی در مورد علت اصلی این اتفاق به نتیجه نمونه های ارسالی به آزمایشگاه بستگی دارد، اما با توجه به شواهد و قرائن، به نظر می رسد علائم دیده شده در این دانشجویان می تواند به خاطر  یک بیماری فصلی یا خوردن غذایی خارج از دانشگاه باشد.  

 

وی گفت: قابل ذکر است که تعداد زیادی از پرسنل دانشگاه از جمله کارکنان ستادی، کادر درمان و ۶۰۰ دانشجوی دیگر دانشگاه، همین وعده غذایی را تناول کرده اند که به جز این تعداد از دانشجویان برای هیچکدام از این افراد مشکلی پیش نیامده است.

 

کد خبر 1163613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha