هنر بهترین عرصه بای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است/ دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ برای تولید آثار هنری فاخر است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمن با تبلیغات کاذب می خواهد این موفقیت‌ها را کمرنگ کند و هنرمندان می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند، گفت: هنر بهترین عرصه بای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دومین نشست گفتمانی« چراغ راه» با موضوع جهاد تبیین که با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان، شاعران، ناشران، اهالی تئاتر، خوشنویسان، طراحان و ... برگزار شد، اظهار کرد:: یکی از صفات مومنین «مما رزقناهم ینفقون» است، مومنین واقعی بخشی از آنچه خدا به آنها داده انفاق می کنند یک بخشی از این انفاق مادی است و به نیازمندان انفاق کنید تا خدا روزی شما را بیشتر کند یک بخش دیگر مربوط به داده هایی است که خدا به ما دانش، هنر و آبرو داده و این هم چیزی است که نیاز است که از آن انفاق کنیم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» افزود: هنر یک نعمت خدادادی است که استعداد هنر را خیلی ها ندارند و برخی هم دارند ولی شرایطی پیش نیامده آموزش ببیند و بعضی هم آموزش دیده اند اما نتوانسته اند تمرین و تکرار لازم داشته باشند چه خوب بدرخشند.

 

وی ادامه داد: استان ایلام دارای هنرمندانی که هم دلبسته انقلاب و هم با درخشش در سطح ملی و بین المللی هستند، این نعمت بزرگی است و ضرورت دارد از این نعمت و هنرمندان قدردانی شود، بالاترین کمک به هنر و ادامه راه هنرمندان این است که این نخبگان هنری با دید تکریم به آنها توجه شود و اقتصاد هنرمندان هم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه کمترین آورده ایرانی بودن و مسلمان بودن ما آوردن فرهنگ مقاومت در جهان معاصر بوده است که ابرقدرت های جهان را به زانو درآورده است، گفت: به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اعلام می‌کنم از ظرفیت این شورا در جهت کمک به هنرمندان استفاده خواهم کرد و از همه هنرمندان که ایده یا طرحی دارند ارائه دهند و خود هنرمند در جلسه حضور داشته باشد و از طرح خود دفاع کند که آرا شورا را بتواند بگیرد و از این موارد قطعاً استقبال خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: برای جشنواره «نی نوا» در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع را مطرح خواهیم کرد که نیاز استان است، خیلی از ظرفیت‌ها را هنرمندان دارند اما مسئولین نمی دانند چطور از این ظرفیت ها استفاده شود و بعضی مواقع زیرساخت نداریم برای کار نیاز به منابع مالی است اما محدودیت وجود دارد ولی به خاطر مسائل مالی نباید طرح و ایده ها متوقف شوند.

 

وی افزود: پروژه های فرهنگی و هنری نباید به خاطر نداشتن پول و اعتبار متوقف شوند و لازم است که در عرصه دفاع مقدس حداقل اطلاعات آن را جمع آوری کنیم و به عنوان مثال اگر چه در عرصه تولید فیلم از این محتوای غنی خیلی عقب هستیم اما در سال‌های آینده که مشکلات اعتباری وجود نداشته باشد، هنرمندان دیگر می‌توانند از اطلاعات جمع آوری شده به عنوان گنجینه‌ای برای تولید آثار هنری خود استفاده کنند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  هرچند در ساخت فیلم خیلی عقب هستیم ولی یک روزی اگر ما نتوانستیم دیگران می‌توانند از این اطلاعات موجود استفاده و حق مطلب را ادا کنند، ابراز کرد: هنرمندان جزو قشر های تاثیرگذاری هستند که تبیین انقلاب اسلامی شدیداً نیاز به این هنر دارد، برای تبیین شرایط دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی به هنرمندان و هنر آنها نیاز مبرم داریم.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: یک معنای فتوای جهاد تبیین مقام معظم رهبری این است که ما تا کنون در بیان داشته هایمان کوتاهی کرده ایم و در این عرصه دشمن تعرض کرده و فضای روانی جامعه را در اختیار گرفته است تا جایی که نوجوان ما غرور مسلمان بودن، شیعه بودن و ایرانی بودن خود را کوچک بداند و احساس پوچی کند.

 

وی تصریح کرد: خدمات و دستاوردهای که انقلاب و مردم به اسلام داده بسیار زیاد است و دشمن با تبلیغات کاذب می خواهد این موفقیت‌ها را کمرنگ کند و هنرمندان می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند و هم دغدغه انقلاب هم به راحتی می توانند دشمن را تشخیص دهند و چطور می توان از ابزار هنر علیه دشمن استفاده کرده همین یک جهاد تبیین است.

 

گفتنی است؛ در پایان این نشست که به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد، تعدادی از مسئولان و هنرمندان  رشته های مختلف هنری به مسائل و مشکلات پیش روی هنرمندان در استان اشاره کرده و به بیان نطرات، دیدگاه ها و پیسنهادات خود پرداختند.

 

کد خبر 1163617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha