لزوم توجه به حوزه دانش بنیان در مدیریت شهری شیراز

طاهری گفت: امسال حوزه دانش‌ بنیان نیز مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و در مدیریت شهری شیراز استفاده از میزان دانش بنیان در تولید باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (پنج شنبه 18 فروردین) در جلسه و دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با رابطین مناطق ۱۱ گانه شهر گفت: توجه به تولید داخلی در 10 سال گذشته همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار داشته است زیرا رونق تولید داخلی موجب توسعه اقتصادی کشور می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: دستگاه های فارس برای تحقق شعار امسال باید در محدوده اختیارات فعالیت های خود نهایت تلاش را به کار ببرند.

وی اضافه کرد: در شیراز که ۷۰ درصد درآمد شهرها و کلانشهرها از خدمات است تحقق شعار سال به  تدبیر مسئولان نیاز دارد و امسال حوزه دانش‌ بنیان نیز مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و در مدیریت شهری شیراز استفاده از میزان دانش بنیان در تولید باید مدیریت شود.

طاهری تاکید کرد: به حوزه اشتغال نیز برای پیشرفت اقتصادی باید توجه ویژه شود و برای آن برنامه ریزی لازم به انجام برسد زیرا اشتغال موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

«رضا محمدیان» نیز در این جلسه گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب تحول و پیشرفت کشور خواهد شد و مردم بهانه آوردن مسئولان را نمی پذیرند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: گرانی‌ ها فشار زیادی به مردم می‌ آورد و ما به عنوان نماینده مردم باید تلاش کنیم تا مسئولان را به تلاش بیشتری وادار کنیم.

«محمدرضا هاجری» نیز با تاکید بر طرح فاخر محله و مسجد محوری بیان کرد: طرح مسجد محوری فرصتی برای رساندن مطالبات مردم محله های مختلف شهر به گوش مسئولان است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این طرح در ۲۰۰ محله کار می‌ شود و پیش از این نیز در شورای چهارم بر ۴۵۰ مسجد در حوزه سخت افزاری و ۱۵۰ مسجد در حوزه نرم افزاری کار شد و در این دوره ۶۰ کارکرد برای مساجد تعریف شده است.

وی تاکید کرد: طرح از طریق مناطق و سازمان فرهنگی و نظارت ناظر شورای اسلامی شهر شیراز انجام می ‌شود و از انجا که دیگر دیگر در هیچ انتخاباتی کاندیدا نمی ‌شوم این دغدغه را نداشته باشید که ممکن است از این طرح برای انتخابات استفاده کنم و فقط هدف من اجرا و رفع مشکلات شهر است.

«محمدتقی تذروی»، با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: شهرداری شیراز در ارائه خدمات به مسافران نوروزی خوب عمل کرد و حجم سفرها موج نشاط در شیراز و رونق اقتصادی شهر شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد:  برنامه زمان‌ بندی برای ارتباط با شهردار منطقه، یاوران و ناظرات شورا انجام شده تا مشکلات مناطق حل شود.

«افسانه خواست‌خدایی»، عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه تاکید کرد: رابطین شورا بازوان توانمند شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز هستند و امیدواریم امسال با تعامل بیشتر شاهد رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف شیراز باشیم.

کد خبر 1163629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha